mycustomer mycustomer .

mycustomer

تزريق ژل چيست و چگونه انجام مي‌شود؟

محبوبيت بيش‌ازحد روش درماني تزريق ژل موجب شده تا امروزه اغلب افراد با تزريق مقدار كمي ژل، به چهره‌اي زيبا، شاداب و متقارن برسند. اصلاح فرم صورت و بدن از طريق ژل يكي از ايمن‌ترين و مقرون‌به‌صرفه ترين روش‌هاي درماني است كه مي‌تواند تأثيرت مثبت خود را در كوتاه‌ترين زمان به نمايش بگذارد.

 

براي تزريق ژل لازم است با يك پزشك متخصص مشورت كنيد. در طول جلسات مشاوره پزشك بر اساس محل درمان، نوع ژل و مقدار موردنياز را تعيين مي‌كند. درصورتي‌كه چين‌وچروك سطح پوست فراگير و گسترده باشد، ممكن است مقدار ژل مصرفي و منطقه تحت درمان نيز گسترش يابد.

 

اين تكنيك درماني نياز به بيهوشي ندارد؛ اما پيش از شروع كار، ناحيه تحت درمان براي تزريق بي‌حس مي‌شود. سپس پزشك متخصص به كمك يك ضدعفوني‌كننده، محل تزريق را پاك‌سازي مي‌كند. در حين تزريق، پزشك ميزان تقارن بخش‌هاي مختلف را با ماساژ ژل و گسترش آن به بخش‌هاي مختلف ارزيابي مي‌كند. پس از اتمام تزريق در صورت وجود درد و يا سوزش، مي‌توان از كمپرس يخ براي التيام استفاده كرد.

 

تزريق ژل

تزريق ژل يكي از پرطرفدارترين روش‌هاي درماني است كه براي از بين نازيبايي‌هاي صورت استفاده مي‌شود. ژل مي‌تواند تورفتگي ناشي از تحليل بافت هاي چربي را جبران كند و ظاهري جذاب و شاداب ايجاد كند. از تزريق ژل در بخش‌هاي مختلف صورت مي‌توان براي حجيم شدن لب‌ها، از بين بردن چين‌وچروك صورت و پيشاني و همچنين برجسته كردن گونه‌ها استفاده كرد.

 

كاربردهاي مختلف تزريق ژل

ماندگاري مطلوب، درد كم و عوارض محدود تزريق ژل‎‌ها موجب شده تا از اين تكنيك براي حجم دهي به اكثر نقاط بدن استفاده شود. ازاين‌رو كاربرد اين شيوه درماني بسيار گسترده و متنوع است. بااين‌حال از ژل براي رفع نواقص برخي نقاط بدن بيشتر استفاده مي‌شود.

 

افزايش حجم اجزاي مختلف صورت

پروتز لب و گونه براي برجسته كردن آن‌ها

پروتز چانه براي بزرگ كردن آن

رفع چين‌وچروك پوست صورت، پيشاني، لب، اطراف چشم

تزريق ژل براي رفع خط اخم و خنده

رفع تيرگي زير چشم، گودي و پف آن

درمان افتادگي پوست در صورت و به‌خصوص گردن

ليفت ابرو و بيني

جوان‌سازي دست‌ها، براي ايجاد پوستي لطيف و پنهان كردن رنگ‌هاي زيردست و برجستگي‌هاي استخواني

انواع ژل‌هاي تزريقي

كاربرد گسترده و متنوع تكنيك تزريق ژل موجب شده تا امروزه طيف متنوعي از ژل‌ها وارد بازار شوند. تركيبات موجود در اغلب ژل‌ها با اندكي تفاوت، مشابه است. ژل‌هاي مرغوب و باكيفيت به كمك مواد طبيعي و سالم ساخته‌شده‌اند تا ضمن جذب راحت‌تر، موجب بروز عوارض جدي نشوند.

 

ژل تزريقي هيالورونيك اسيد

هيالورونيك اسيد به‌طور طبيعي توسط بدن توليد مي‌شود؛ اما با ورود به دوره‌هاي ميان‌سالي سطح ترشح آن به‌مراتب كاهش مي‌يابد. ازاين‌رو اين ماده را مي‌توان يك تركيب سالم، كم‌خطر و ماندگار ناميد كه اثربخشي خود را تا طول دو سال حفظ مي‌كند. تزريق هيالورونيك اسيد موجب تحريك پوست به كلاژن سازي بيشتر، از بين بردن چين‌وچروك و همچنين افزايش خاصيت ارتجاعي پوست مي‌شود.

 

ژل‌هاي كلاژن

اين دسته از ژل‌ها كه از بدن گاو تهيه مي‌شوند، براي استفاده در صورت بسيار مناسب هستند. تزريق ژل كلاژن علاوه بر تقويت پوست، موجب بهبود ساختار آن و از بين بردن آثار پيري مي‌شود. كلاژن نيز به‌طور طبيعي توسط پوست توليد مي‌شود. ازاين‌رو تزريق اين ماده و جذب آن توسط بدن عارضه خاصي به دنبال نخواهد داشت.

 

ژل‌هاي مصنوعي

همان‌طور كه از نامش پيداست، اين دسته از ژل‌ها به شكل مصنوعي در محيط آزمايشگاه توليد مي‌شوند. اگرچه گفته مي‌شود عوارض تزريق ژل‌هاي مصنوعي نسبت به سايرين بيشتر است، بااين‌حال اين دسته از ژل‌ها اثربخشي خود را در طول زمان بيشتري حفظ مي‌كنند. ژل‌هاي مصنوعي جذب بدن نمي‌شود و به شكل يك ماده غيرطبيعي در بخش تزريقي باقي مي‌مانند. ازاين‌رو احتمال اينكه بدن ژل تزريقي را به‌مرور پس بزند، وجود دارد.

 

سخن پاياني

تزريق ژل يك تكنيك شناخته‌شده و كم عارضه است كه مي‌تواند به جوان‌سازي پوست صورت و بدن كمك شاياني كند. متقاضيان انجام اين تزريق اغلب افرادي هستند كه به شكل طبيعي بخشي از بافت چربي خود را در صورت ازدست‌داده‌اند. ژل‌هاي طبيعي ساخته‌شده از كلاژن و هيالورونيك اسيد، براي بدن ضرري ندارند. چراكه جذب آن شده و مورداستفاده عضلات قرار مي‌گيرند.

 

تزريق ژل به نوعي پركننده پوستي است، شما مي توانيد با مطالعه مقاله مربوط به پركننده هاي پوستي با ديگر روش هاي جوانسازي پوست نيز آشنا شويد.


برچسب: تزريق ژل چيست و چگونه انجام مي‌شود؟،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۱:۰۳ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

سرمايه گذاري شخصي در تركيه

نحوه سرمايه گذاري شخصي در تركيه

روش‌هاي مختلفي براي سرمايه گذاري در كشور تركيه وجود دارد. بسته به اينكه بودجه مدنظر شما چقدر است و تا چه حد ريسك‌پذير هستيد، مي‌توانيد از اين‌ روش‌ها استفاده كنيد. اگرچه سرمايه گذاري در كشورهاي مختلف ريسك آميز است، اما كشور تركيه شرايط خاصي در نظر گرفته تا بستري امن و سودده براي سرمايه شما فراهم كند.

 

سرمايه گذاري از طريق خريد ملك

براي سرمايه گذاري شخصي در تركيه خريد خانه بهترين گزينه است. چراكه شرايط مختلفي براي خريد مسكن فراهم‌شده است و نياز به پرداخت كامل مبلغ مسكن نيست. شما مي‌توانيد از واحدهاي پيش‌ساخته و يا روش‌هاي اقساطي استفاده كنيد. با خريد يك مسكن به ارزش 250 هزار لير و حفظ آن براي سه سال متمادي، مي‌توانيد اقامت دائم كشور تركيه را به دست آوريد.

سرمايه گذاري شخصي در تركيه با توجه به اينكه اقتصاد اين كشور باثبات و پيشرفته است، هوشمندانه و سودآور به نظر مي‌رسد. دولت تركيه تلاش مي‌كند تا با خصوصي‌سازي صنايع و جذب سرمايه، كشور خود را توسعه دهد. ازاين‌رو تسهيلات ويژه‌اي را به افراد سرمايه‌گذار اختصاص داده است. مهم‌ترين آن، اعطاي پاسپورت و تابعيت كشور به سرمايه‌گذاراني ست كه به مدت سه سال سرمايه خود را در اين كشور حفظ كنند.

 

سرمايه گذاري با سپرده‌گذاري

با قرار دادن سپرده بانكي به ارزش 500 هزار دلار، در بانك‌هاي تركيه مي‌توان اميدوار بود كه تابعيت و پاسپورت اين كشور بعد از 3 سال به شما تعلق بگيرد.

 

سرمايه گذاري با كارآفريني

كارآفريني و ثبت شركت يكي ديگر از روش‌هاي سرمايه گذاري شخصي در تركيه است. راه‌اندازي شركت و استخدام 50 شهروند ترك، مي‌تواند به اخذ تابعيت تركيه كمك ويژه‌اي كند.

 

سرمايه گذاري به‌وسيله خريد سهام

خريد سهام با حداقل سرمايه 500 هزار دلار، نوعي سرمايه گذاري ايمن و سودد به شمار مي‌آيد. به‌شرط اينكه سهام شما به تأييد وزارت صنايع كشور تركيه برسد.

 

سرمايه گذاري شخصي در تركيه براي اخذ تابعيت

اخذ تابعيت و پاسپورت كشور تركيه از طريق سرمايه گذاري بسيار ساده است. اگر سرمايه كافي براي راه‌اندازي يك كسب‌وكار پرسود و يا خريد ملك‌داريد، بهتر است آن را د كشور تركيه خرج كنيد. چراكه اقتصاد اين كشور رو به رشد بوده و بسيار باثبات است.

 

بستر امن سرمايه گذاري علاوه بر اينكه شأن اجتماعي شمارا ارتقاء مي‌دهد، شرايط را براي اخذ تابعيت فراهم مي‌كند. از ديگر مزاياي سرمايه گذاري شخصي در تركيه افتتاح يك حساب بانكي بين‌المللي است كه مي‌تواند به مراودات تجاري با ساير كشورهاي اروپايي كمك كند.

 

درواقع سرمايه گذاري در اين كشور دروازه‌اي به‌سوي ساير كشورهاي پيشرفته باز مي‌كند و امكان سفر و مهاجرت به اين مناطق را فراهم مي‌كند. دريافت اقامت براي سرمايه‌گذاران 3 الي 6 ماه زمان مي‌برد. اين زمان براي اخذ اقامت اعضاي خانواده حدود 2 ماه است.

 

ازآنجايي‌كه كشور تركيه اجازه داشتن دو تابعيت را به مهاجران مي‌دهد، ازاين‌رو با خيال راحت و بدون اينكه نياز به سلب تابعيت داشته باشيد، مي‌توانيد پاسپورت اين كشور را دريافت كنيد. در مراحل اول، اقامت موقت سرمايه‌گذاران به شكل ساليانه تمديد مي‌شود. در ادامه اقامت دائم كشور تركيه به افرادي تعلق مي‌گيرد كه 5 تا 8 سال را به زندگي و كار در تركيه اختصاص دهند.

 

سخن پاياني

سرمايه گذاري شخصي در تركيه علاوه بر اينكه امن و سودآور است، شرايط را براي اخذ تابعيت اين كشور و مراودات تجاري با ساير كشورهاي اروپايي را فراهم مي‌كند. شما مي‌توانيد سرمايه خود را براي خريد ملك، سهام، اوراق بانكي و همچنين سپرده‌گذاري اختصاص دهيد. كافي است 3 سال سرمايه خود را حفظ كنيد تا درنهايت اقامت دائم تركيه را دريافت كنيد.

 

 


برچسب: سرمايه گذاري شخصي در تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۲:۵۹ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

عايق كاري صوتي

عايق كاري صوتي به‌منظور كاهش آسيب‌هاي صوتي و انتقال صدا از يك فضا به فضاي ديگر انجام مي‌شود. نفوذ آلودگي‌هاي صوتي به ساختمان اجتناب‌ناپذير است. ازاين‌رو عايق صوتي نه‌تنها در بخش‌هاي صنعتي كه سروصدا در آن‌ها زياد است، در اماكان اداري و مسكوني نيز به كار مي‌رود. بااين‌حال مي‌توان با استفاده از راهكار مختلف، اثر صوت را كاهش داد و آن را از بين برد. ساده‌ترين و بهترين روش، عايق كاري صوتي ساختمان است.

 

روش‌هاي مختلف عايق كاري صوتي

براي ايزوله ساختن ساختمان از صداهاي مزاحم، روش‌هاي مختلفي وجود دارد. عايق صوتي را مي‌توان در قسمت‌هاي مختلف ساختمان جاي داد تا اثر انتقال صدا در اتاق‌هاي مجاور و همچنين صداي ايجادشده در اثر ضربه كاهش يابد. بدين منظور مي‌توان از چند روش مختلف استفاده كرد.

 

عايق كاري صوتي ديوار

استفاده از عايق صوتي در ديوارها، آلودگي‌هاي صوتي موجود در خيابان‌هاي شلوغ و همچنين همسايه‌هاي پرسروصدا را به‌مراتب كاهش مي‌دهد. براي ساخت اتاق ضبط صدا و استوديوها نيز از اين نوع عايق كاري استفاده مي‌شود. براي عايق كاري ديوارها به‌طور متداول از پشم سنگ كه يكي از بهترين عايق‌هاي صوت است، استفاده مي‌شود.

 

عايق صوتي ديوار مشترك روكار

عايق‌هاي تخته‌اي يكي از بهترين انواع عايق‌هاي روكار هستند كه براي عايق كاري صوتي محيط‌هايي كه امكان ساخت و تفكيك فضا وجود ندارد، استفاده مي‌شود. بهترين عايق‌هاي روكار، جرم بالايي داشته و سنگين هستند. اين نوع عايق‌ها با 30 ميلي‌متر ضخامت و 34 كيلوگرم وزن داشته و از چهار لايه مقاوم و لمينت شده براي مهار فركانس‌هاي صدا ساخته‌شده‌اند.

 

عايق كاري صوتي سقف

عايق‌هاي بخش سقف براي اينكه بتوانند به‌خوبي انرژي صوتي و ارتعاشات را از بين ببرند، از چگالي بالا بهره مي‌برند. براي عايق كاري اين بخش از خانه لازم است جنس سقف و محل پخش صدا مشخص شود. همچنين نوع صدا و ميزان آن نيز تعيين مي‌شود. تنها در اين صورت است كه مي‌توان يك عايق صوتي مناسب براي سقف خانه انتخاب كرد.

 

عايق صوتي كف

براي كف ساختمان از انواع مختلف عايق‌ها براي عايق كاري صوتي استفاده مي‌شود. اين نوع عايق‌ها به شكل ريزشي و يا لايه‌اي نصب مي‌شوند تا اثر صدا و ارتعاش را كاهش دهند. عايق صوتي كف در دو شكل روكار و توكار عرضه مي‌شود. از روش توكار براي محل‌هايي كه در حال ساخت هستند استفاده مي‌شود. از عايق‌هاي صوتي همچون پشم‌شيشه، پشم سنگ، تايل هاي ساخته‌شده از فيبر معدني و پلي استايرن نيز براي عايق كاري صوتي روكار استفاده مي‌شود.

 

انواع مختلف عايق‌هاي صوتي

براي ايزوله ساختن فضا در برابر صداهاي مزاحم، گزينه‌هاي مختلفي پيش رو داريد. عايق‌هاي ساخته‌شده براي عايق كاري صوتي، معمولاً توان تحمل در برابر حرارت و يا اشتعال را دارند. ازاين‌رو استفاده از آنان نه‌تنها موجب برطرف كردن صوت شده، بلكه ساير عوامل آسيب‌زا را نيز برطرف مي‌كند. مهم‌ترين عايق‌هاي صوتي را مي‌توان در موارد زير برشمرد:

 

پشم سنگ

پشم‌شيشه

پشم سرباره

يونوليت

پلي استايرن

بتون ليكا

عايق صوتي سربي

كف شيشه

اندوده‌اي آكوستيكي

ديوارهاي پوششي كناف

عايق اكوستيك فوم شانه تخم‌مرغي

فوم ريباند

فوم ايكس پي اس

پلي يورتان

كاشي و تايل هاي ساخته‌شده از فيبرهاي سلولوزي

صفحات و كاشي‌هاي ساخته‌شده از فيبرهاي معدني

كاشي‌هاي فلزي سوراخ‌دار

 

سخن پاياني

عايق كاري صوتي ساختمان، اهالي را از شر صداهاي مزاحم و آلودگي‌هاي صوتي در امان مي‌دارد. روش‌هاي مختلفي براي عايق كاري ديوار، سقف و كف وجود دارد كه با توجه به مشخصات ساختمان به شكل روكار و يا توكار انجام مي‌شوند. براي عايق كاري ساختمان متريال هاي مختلفي ارائه‌شده كه هر يك كاركرد مخصوص خود را دارند. براي عايق كاري صوتي ساختمان خود مي‌توانيد از هولدينگ KTA راهنمايي گرفته و بهترين انتخاب را داشته باشيد.


برچسب: عايق كاري صوتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۹:۵۳ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

باتري خودرو

باتري خودرو يكي از اجزاي ضروري و مهم اتومبيل مي‌باشد كه وظيفه برق‌رساني به قسمت‌هاي مختلف خودرو را بر عهده دارد كه از جمله‌ آن‌ها مي‌توان به استارت زدن، روشنايي خودرو و برق‌رساني به ساير قطعات الكتريكي خودرو اشاره كرد.

باتري خودرو يك قطعه قابل شارژ است كه وظيفه اصلي آن، تامين جريان الكتريكي مورد نياز اجزاي الكتريكي خودرو مي‌باشد. اين قطعه پس از روشن شدن خودرو نيز وظيفه برق‌رساني به قسمت‌هاي مختلف خودرو را دارد و در صورت كم شدن انرژي محركه آن، توسط دينام شارژ مي‌شود. به طور كلي دو نوع باتري خودرو موجود مي‌باشد كه عبارتند از: باتري‌تر و باتري خشك.

 

امروزه به دليل خطرات ناشي از اسيد باتري تر، توليد و استفاده از باتري خشك در حال گسترش مي‌باشد. باتري‌ها با توجه به خودرو‌هاي مختلف نيز متغيير مي‌باشند به طوريكه باتري‌هاي اتومبيل‌هاي سنگين و ديزلي از نوع ۲۴ ولتي و اتومبيل‌هاي سواري و وانت بارها معمولاً از نوع ۱۲ ولتي مي‌باشند.

 

انواع باتري خودرو

باتري‌هاي اسيدي

اين نوع باتري‌ها بدليل هزينه كمتر در توليد همچنان تقاضاي زيادي در بازار دارند ولي بدليل حساسيت بالا و مشكلات احتمالي امروزه در حال تعويض شدن هستند. در اين نوع باتري‌ها متشكل از سرب و دو آلياژ كلسيم-آنتيموان هستند و الكتروليت آن‌ها اسيد مي‌باشد كه به اين نوع باتري‌ها LM نيز گفته مي‌شود.

 

باتري‌هاي اتمي

اين نوع از باتري‌ خودرو امروزه در حال گسترش هستند و از حساسيت كمتري نسبت به باتري‌هاي اسيدي برخودارند و به همين جهت نياز به مراقبت ندارند. به اين نوع باتري‌ها  FM نيز  گفته مي‌شود.

 

به طور كلي هر باتري خودرو شامل اجزاء و قطعات زير مي‌باشد:

جعبه‌ي باتري

جعبه‌ي باتري وظيفه‌ي حفاظت و نگه داري از اجزاي باتري خودرو را دارد و از نوعي پليپروپيلن و يا نوعي از پلاستيك مقاوم به حرارت، ضربه و فعل و انفعالات شيميايي داخل باتري ماشين ساخته مي‌شود.

 

صفحات حاوي ماده فعال

به طور كلي سه نوع صفحه در باتري خودرو داريم: صفحات منفي و صفحات مثبت و صفحات عايق بين اين دو. جنس صفحات منفي در حالت شارژ كامل از سرب مي‌باشد و به طور كلي شامل دو جزء است: يكي ماده فعال آن صفحه و ديگري اسكلت اصلي و همچنين صفحات مثبت از جنس پراكسيد سرب مي‌باشند و اين صفحات وظيفه ذخيره و توليد انرژي الكتريكي در باتري اتومبيل را برعهده دارند و مجموعه صفحات داخل هر باتري خودرو را تشكيل ميدهند. صفحات عايق نيز براي جلوگيري از اتصال صفحات منفي و مثبت تعبيه شده اند.

 

بست‌هاي اتصال

اين بست‌ها خروجي و ورودي باتري هستند و انرژي الكتريكي را از باتري خودرو به قطعات الكتريكي خودرو انتقال ميدهند. اطلاع از نحوه‌ي اتصال كابل‌هاي باتري يكي از دانش‌هاي ضروري براي هر راننده‌اي باشد.

 

الكتروليت‌هاي باتري خودرو

مايع درون باتري ميباشد كه از جنس اسيد سولفوريك رقيق شده با آب مقطر است و رابط بين قطب‌هاي مثبت و منفي در باتري خودرو مي‌باشد. در هنگام مخلوط كردن اسيو و آب مقطر بايد نسبت‌ها به شدت دقيق و با حساسيت رعايت شوند.

 

نشانگر وضعيت الكتروليت (هيدرومتر)

اين قطعه وظيفه نمايش دادن وضعيت‌هاي مختلف باتري خودرو در حالت‌هاي شارژ كامل، نيمه شارژ و دشارژ مي‌باشد و از گوي لاستيكي، لوله شيشه‌اي و لوله‌ي لاستيكي تشكيل شده است.

عملكرد باتري خودرو

انرژي الكتريسيته توليد شده در باتري ماشين، نهايتا حاصل الكترون‌هاي آزاد شده از واكنش شيميايي توليد آب، حاصل از تركيب اكسيژن و هدروژن آزاد شده از واكنش الكتروشيميايي تبديل ماده فعال روي صفحات به سولفات سرب مي‌باشد. اين واكنش توسط الكتروليت باتري خودرو، به عنوان رابط بين قطب‌هاي منفي و مثبت، بلافاصله پس از استارت زدن انجام مي‌شود.

 


برچسب: باتري خودرو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۵:۱۶ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

صحيح ترين روش براي در آغوش گرفتن نوزاد

در آغوش گرفتن نوزاد يكي از مهم‌ترين كارهايي است كه بايد والدين در طول روز بارها آن را انجام دهند. در واقع بغل كردن نوزاد مي‌تواند يك رابطه عاطفي بسيار قوي ميان شما و فرزندتان به وجود آورد، قطعاً كودك با احساس كردن گرماي وجود شما و از همه مهم‌تر شنيدن صداي قلب مادر به چنان آرامشي مي‌رسد كه شايد اين احساس آرامش را حتي در رحم مادر هم تجربه نكرده باشد.

 

 در آغوش گرفتن نوزاد

بغل گرفتن نوزادان و كودكان چند ساله از جمله كارهاي لازمي است كه برخي از والدين براي انجام دادن آن كمي با مشكل روبه‌رو مي‌شوند؛ چرا كه ظريف بودن نوزاد تازه متولد شده، همچنين شل بودن تمام عضلات بدن او باعث مي‌شود تا براي بغل كردنش نياز به مهارت كافي باشد، در واقع والدين از در آغوش گرفتن كودك ترس دارند؛ اما پس از مدتي به سادگي در هر لحظه‌اي اقدام به بغل گرفتن نوزاد مي‌كنند.

نحوه بغل كردن نوزاد

براي انجام نحوه در آغوش گرفتن نوزاد لازم است تا نكاتي مهمي را رعايت كنيد‌. اين موارد عبارت‌اند از:

 

دست‌هايتان را بشوييد: چون سيستم ايمني نوزاد بسيار ضعيف است.

 

راحت باشيد: سعي كنيد با آرامش جسمي و روحي فرزند خود را بغل بگيريد تا او در آغوش شما احساس امنيت كند.

 

سر و گردن نوزاد را محكم نگه داريد: در چند ماه اول تمامي نوزادان قسمت سرشان سنگين‌ترين قسمت بدن آن‌ها مي‌باشد، پس نمي‌توانند تعادل سر و گردن را حفظ كنند، به همين دليل لازم است تا براي در آغوش گرفتن نوزاد حتماً يك دستتان زير سر و گردن نوزاد و دست ديگر درست در زير باسن كودك قرار بگيرد.

 

ايمني نوزاد را در نظر بگيرد: گاهي اوقات ديده مي‌شود كه زمان بغل گرفتن نوزاد برخي افراد كودك را برعكس مي‌كنند، يعني نيم تنه بالا را پايين‌تر از پاها قرار مي‌دهند، در حقيقت اين كار باعث برگشت شير به درون معده و روده مي‌شود كه در زبان عاميانه به آن شيردون گفته مي‌شود‌. يا اينكه در هنگام بغل كردن سر و يا قسمت ديگري از بدن نوزاد به مبل، گوشه‌اي از تخت و يا اشياء ديگر برخورد خواهد كرد. پس با احتياط زيادي كودك را به آغوش بگيريد.

 

روش هاي بغل كردن نوزاد

براي انجام روش در آغوش گرفتن نوزاد سعي كنيد پيوندي عاطفي را ميان خود و فرزندتان ايجاد كنيد. تماس پوستي قطعاً مي‌تواند يك راهكار فوق‌العاده براي آرامش گرفتن كودك باشد.‌ پس سعي كنيد دماي اتاق را متعادل كرده و فرزند خود را به صورت برهنه بغل بگيريد.

 

تماس سينه به سينه به طور غريزي مي‌تواند آرامش زيادي را در نوزاد به وجود آورد؛ چون كودك با شنيدن صداي قلب مادر به ياد زندگي در رحم خواهد افتاد.

 

حالت گهواره‌اي جزو ساده‌ترين روش بغل گرفتن نوزاد است. معمولاً اين نوع در آغوش گرفتن كودك تنها در چند هفته اول انجام مي‌شود.‌

 

بغل گرفتن روي شانه، تنها روشي كه مي‌تواند به طور كامل به كودك آرامش دهد همين بغل گرفتن نوزاد بر روي شانه مي‌باشد؛ زيرا كودك به آرامي و حالت خواب مي‌تواند سرش را روي شانه بگذارد و تمام بدنش در وضعيت مناسبي قرار بگيرد؛ چرا كه بدن نوزاد در موازات بدن شما قرار مي‌گيرد و هيچ فشاري به زير بغل نوزاد نخواهد آمد.

 

وضعيت زير بغل، تنها براي شير دادن نوزاد مناسب مي‌باشد؛ چون اغلب نوزادان و كودكان در چنين حالتي ديد كافي به اطراف ندارند، بنابراين با دراز كشيدن بر روي پاي مادر تلاش كرده تا در وضعيت ديگري قرار بگيرند.

بغلي شدن كودك

اگر چه اهميت در آغوش گرفتن نوزاد بيشتر از آن چيزي است كه ما در اين مطلب به آن اشاره كرديم؛ ولي نكته بسيار مهمي كه وجود دارد مسئله بغلي شدن نوزاد در زمان خواب و يا شير خوردن مي‌باشد. پس سعي كنيد زماني كودك را بغل بگيريد كه تازه از خواب بيدار شده و به اندازه كافي سير است. واقع اگر در هر زماني اقدام به بغل گرفتن كودك خود كنيد مطمئناً نوزاد از محبت شما سوءاستفاده كرده و در هر زماني مانند غذا خوردن، خوابيدن و غيره از شما تقاضا دارد تا فقط او را سرپا نگه داريد. البته اين عادت غلط مي‌تواند باعث بغل درد نوزاد و بي‌قراري بيشتر او در طول شب شود.

 

سخن پاياني

چنانچه تمايل داريد تا به طرز صحيحي فرزندتان را به آغوش بگيريد توجه داشته باشيد كه نوزاد در حالت انتخابي شما احساس رضايت داشته باشد، اگر كودك در آغوش شما بهانه‌گيري مي‌كند، لازم است تا حالت بغل گرفتن نوزاد را تغيير دهيد‌. در زمان بغل گرفتن روي شانه مراقب نفس كشيدن نوزاد باشيد، فراموش نكنيد كه در هر جا به جايي نوزاد بايد يك دست شما هميشه زير سر و گردن نوزاد قرار بگيرد.

 

در ابتدا براي در آغوش گرفتن كودك سعي كنيد حالت‌هاي نشسته را امتحان كنيد و بهتر است يك بالش مناسب در سطح زيرين بدن كودك قرار دهيد تا سفتي بدن شما باعث آزار نوزاد نشود. در زمان بغل داشتن كودك به اشياء و يا نوشيدني‌هاي داغ نزديك نشويد و در آخر اينكه هرگز در زمان بغل گرفتن نوزاد او را بيش از اندازه تكان ندهيد.


برچسب: صحيح ترين روش براي در آغوش گرفتن نوزاد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۲:۴۷ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

كيست تخمدان

كيست تخمدان يك توده كوچك و غير سرطاني است كه با آب و مايعات پرشده است. اين كيست‌ها مي‌توانند در تخمدان رشد كرده و بزرگ شوند. اساساً كيست‌ها عوارض جبران‌ناپذيري به‌جاي نمي‌گذارند اما مي‌توانند در فرآيند تخمك‌گذاري اختلال ايجاد كنند. جراحي كيست تخمدان با بيرون كشيدن كيست‌ها از محل تخمدان، احتمال باروري را افزايش داده و بيمار را از درد ناشي از رشد و جابجايي كيست نجات مي‌دهد. در مطب دكتر مظاهري اين عمل جراحي به كمك مجهزترين تجهيزات و با تكيه‌بر دانش بالاي پزشكان صورت مي‌گيرد. ازاين‌رو كمترين عارضه و دردي ايجاد نمي‌كند.

 

روش‌هاي مختلف جراحي كيست تخمدان

همان‌طور كه پيش‌ازاين نيز گفته شد، درمان كيست‌ها ارتباط مستقيمي با نوع كيست دارد. در كيست‌هاي ساده نياز به درمان جدي نخواهيد داشت. كافي است منتظر باشيد تا با گذر از حداكثر دو دوره قاعدگي كيست‌ها جذب شوند. زماني كه رشد كيست از مقدار طبيعي فراتر برود، پزشك با تجويز رخي داروهاي هورموني، تلاش مي‌كند تا كيست‌ها بدون مداخلات جراحي از بين بروند.

 

اما در مواقعي كه كيست‌ها به شكل مشكوكي رشد مي‌كنند و احتمال سرطاني بودن آنان مي‌رود، جراحي كيست تخمدان به‌عنوان بهترين روش درماني انتخاب مي‌شود. امروزه با پيشرفت علوم نوين، لاپاراسكوپي بهترين درمانگر كيست‌هاي تخمدان معرفي‌شده است؛ اما ممكن است پزشك بنا بر صلاح‌ديد خود و شرايط بيمار، عمل باز را ترجيح دهد.

 

جراحي كيست تخمدان از طريق لاپاراسكوپي

در جراحي لاپاراسكوپي تلاش جراح بر اين است كه بتواند بخش اعظمي از تخمدان را دست‌نخورده باقي بگذارد. در اين روش چند شيار كوچك بر روي جداره شكم وارد مي‌شود تا لاپاراسكوپ وارد تخمدان‌ها شود. در همين حين حفره شكم توسط گاز دي‌اكسيد كربن پر مي‌شود تا پزشك به محيط تخمدان تسلط پيدا كنند. جراح به كمك اين ابزار موقعيت كيست‌ها را شناسايي مي‌كند.

 

در قدم بعد با ايجاد چند برش ديگر كيست‌ها از تخمدان بيرون كشيده مي‌شوند. در اين نوع عمل جراحي، بيمار كاملاً بي‌هوش است و هيچ دردي را احساس نمي‌كند. مدت‌زمان ريكاوري و بهبود نيز به مدد روش لاپاراسكوپي بسيار كوتاه‌تر شده و بيمار مي‌توان در همان روزبه خانه بازگردد.

 

انواع كيست تخمدان و علائم آن

كيست‌ها انواع مختلفي دارند. در يك نگاه كلي كيست‌هاي بزرگ‌تر از 5 سانتي‌متر بزرگ قلمداد مي‌شوند. درمان و جراحي كيست تخمدان در انواع مختلف كيست‌ها متفاوت است. ازاين‌رو تشخيص نوع كيست اهميت ويژه‌اي در انتخاب مسير درمان دارد. كيست‌ها را در يك دسته‌بندي كلي مي‌توان به 5 نوع مختلف تقسيم كرد.

 

كيست تخمدان هاي ساده: كيست ساده يا فوليكولي رايج‌ترين نوع كيست است كه در تخمدان اغلب بانوان وجود دارد. خوشبختانه اين نوع كيست عوارض و علائمي ندارد و پس از به پايان رسيدن دوره قاعدگي به‌خودي‌خود ناپديد مي‌شود.

كيست تخمدان پلي كيستيك: در اين حالت ايجاد يك زنجيره كيست‌هاي ريز در تخمدان، منجر به اختلال در قاعدگي مي‌شود. در افراد مبتلابه تنبلي تخمدان علائمي همچون ناباروري، جوش صورت و موي چرب به‌وفور ديده مي‌شود.

كيست درموئيد: اين نوع كيست همراه با جنين در رحم مادر رشد مي‌كند. در اين حالت تنها گزينه درماني جراحي كيست تخمدان است.

كيست‌هاي شكلاتي: در اين حالت كيست‌هاي خوني، موجب ايجاد چسبندگي در رحم و تخمدان‌ها مي‌شود. قطعي‌ترين راه درمان در اين نوع كيست نيز جراحي است.

كيست بدخيم تخمدان: زماني كه كيست‌هاي تخمدان تبديل به تومورهاي سرطاني شوند، متأسفانه تخمدان را به‌طوركلي درگير و سرطاني مي‌كند. در ابتلا به نوع كيست بيمار مسير سختي براي درمان طي مي‌كند.

 

سخن پاياني

جراحي كيست تخمدان مثل گذشته عمل سخت و مشكل‌آفريني نيست؛ اما بسيار حائز اهميت است كه در انتخاب مطب و دكتر خود دقت لازم را داشته باشيد. در مطب دكتر مظاهري تمام سؤالات شما پيرامون جراحي كيست‌هاي تخمدان پاسخ داده مي‌شود. ضمن اينكه عمل لاپاراسكوپي نيز با بهترين و دقيق‌ترين تجهيزات صورت مي‌گيرد.


برچسب: كيست تخمدان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۳۱ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

نماي آجري

 

آجر چيست؟

آجر به اصطلاح به واحدهاي كوچك مصالح ساختماني ميگويند كه عموما به شكل بلوك مستطيلي هستند. كه اغلب از خاك رس بر پايه ي مواد معدني و يا ساير مواد افزودني تشكيل مي شوند و همراه با ملات سيمان در ساخت و ساز به كار مي روند. آجر حدود 4 اينچ عرض و 8 اينچ طول دارد و از ضخامت هاي مختلفي تشكيل مي شود. ابعاد آجر به گونه اي است كه به راحتي در يكديگر قفل و بست مي شوند. اين ويژگي باعث شده اين مصالح به منظور اجراي دهانه ي وسيع به صورت قوس، طاق و گنبد كه از زمان قبل از ساسانيان كه در ايران رواج داشته است،كارايي منحصر به فردي داشته باشد.

نماي آجري يكي از قديمي‌ترين نماهاي ساختماني است كه هنوز هم محبوبيت خود را حفظ كرده است. امروزه استفاده از آجر در نماي ساختمان با هنرهاي مدرن و انتزاعي تلفيق‌شده و جلوه‌اي متفاوت ايجاد مي‌كند. براي افرادي كه به هنر ديرينه ايراني علاقه‌مندند، استفاده از آجرنماها بهترين گزينه است. چراكه مي‌توانند آن را در كنار ديتيل هايي همچون چوب و سنگ و فلز استفاده كنند و علاوه بر حفظ ارزش‌هاي آجر، يك تركيب خاص و ماهرانه ايجاد كنند.

انواع نماي آجري

آجرنماها انواع مختلفي دارند؛ اما در يك نگاه كلي شامل آجرنماي لفتون، شيل، قزاقي، بهمني و نسوز مي‌شوند. آجر نماي نسوز به‌طور مجزا به دسته‌هاي مختلف سيليسي، آلومينيمي، قليايي و اكسيد كروم تقسيم مي‌شود. هر يك از اين نوع آجرنماها يك نماي خاص و متفاوت ابداع مي‌كنند.

 

نماي آجر زرد

اين نوع نماي آجري را با عنوان آجرسه‌سانتي نيز مي‌شناسيم. استفاده از اين نوع نماي ساختماني پس از دهه ۸۰ به‌شدت افول كرده است. همين عامل موجب كاهش قيمت آن شده و استفاده از آجر زرد را در مكان‌هايي كه نياز به بودجه كم دارند رايج ساخته است.

 

نماي آجر سفيد

آجر سفيد در مقايسه با ساير آجرنماها قيمت بسيار بالاتري دارد. همين عامل موجب شده تا در سطح شهر با اين نوع نماي آجري كمتر روبرو شويم. نماي آجر سفيد تجلي‌گر نماهاي كلاسيك و اروپايي است. تركيب اين نوع آجر با سنگ‌هاي لاشه و چوب نمايي چشم‌نواز خلق مي‌كند. در كشور ايران استفاده از اين نوع نماي آجري بيشتر در بخش‌هاي ويلا سازي رايج است.

نماي آجري قرمز

آجر قرمز اگرچه در ايران طرفداران بسياري دارد، اما درواقع تجلي نماي كلاسيك بريتانيا است. به‌تازگي اين نوع آجر با متريال هايي همچون چوب، سنگ و فلز تركيب‌شده و آثاري فاخر و جذاب خلق كرده است. براي نمايش سبك‌هاي اروپايي لازم است آجر قرمز ساده را با دور گيري پنجره‌ها و درها نمايش داد.

 

اين درحاليست كه نماي آجري ايراني با آجرچيني‌هاي زيبا و گاهاً انتزاعي نمايش داده مي‌شود. براي استفاده از آجر قرمز در نماي ساختمان راهكارهاي مختلفي پيش رو داريد؛ اما در يك حالت ساده مي‌توانيد آن را در تركيب با فريم پنجره چوبي به كار ببريد.

 

انواع سبك‌هاي نماي آجري

نماهاي آجري در دو سبك مختلف كلاسيك و مدرن اجرا مي‌شوند. نماي آجر مدرن يكي از محبوب‌ترين انواع نما ها در عصر حاضر است كه طرفداران بسياري دارد. اين نوع نما نه‌تنها در ايران بلكه در اقصي نقاط كشور محبوب و مشهور گشته است. در مقابل نماي آجر كلاسيك كم‌كاربردتر است و بيشتر در ويلاهاي شخصي به كار مي‌رود.

 

نماي آجري كلاسيك

نماي آجري سنتي و يا كلاسيك به نماهايي گفته مي‌شود كه در آن از ستون‌هاي بلند، كف‌پوش‌ها و پلكان‌هاي آجري و همچنين آجرچيني‌هاي دقيق استفاده‌شده باشد. در اين نوع نماي ساختماني براي ايجاد يك هارموني مناسب از آجر با ابعاد مختلف استفاده مي‌شود تا ظاهري يكدست و خسته‌كننده ايجاد نشود.

 

نماي آجري مدرن

در يك نگاه كلي به نماهايي كه از تركيب انواع آجر با سنگ‌هاي تراورتن تراش‌خورده، فلز و يا چوب ساخته مي‌شوند، نماي مدرن آجري گفته مي‌شود. البته نيازي نيست كه حتماً آجر با ساير متريال ها تكرار شود. زماني كه آجر به‌تنهايي و در فرم‌هاي انتزاعي و مدرن اجرا شود نيز با عنوان نماي آجري مدرن شناخته مي‌شود.

 

سخن پاياني

نماي آجري يكي از محبوب‌ترين و درعين‌حال زيباترين نماهاي ساختماني ست كه با استانداردهاي خاصي طراحي و اجرا مي‌شود. آجرنماهاي مختلف باعث ايجاد سبك‌هاي متفاوتي از نماي آجري شده‌اند. آجرنسوز، قرمز، زرد و حتي آجرهاي سفيد با قرارگيري در نما، ظاهري خاص و متفاوت ايجاد مي‌كنند. براي اجراي نماهاي آجري مي‌توان از دو سبك كلاسيك و مدرن استفاده كرد.

 


برچسب: نماي آجري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۴۲ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

خواص انجير خشك

1.سرشار از فيبر هستند:

انجير ها منبعي خوبي از فيبر هاي محلول مي باشند كه كمك ميكند تا مدت طولاني سير بمانيد و يبوست را نيز درمان ميكند.

انجير خشك غني از ويتامين ها و مواد معدني حياتي هستند:

انجير ها سرشار از ويتامين هاي A ،B1، B2 منگنز، پتاسيم، منيزيم، مس، آهن و فسفر هستند.سطح بالاي پتاسيم و سطح پايين سديم براي افرادي كه داراي فشار خون بالاي هستند مناسب است.

 

3. انجير خشك منبع خوب كلسيم:

كلسيم بالاي موجود در انجير باعث افزايش سلامتي استخوان ها ميشود.

 

4. انجير خشك براي افزايش و تقويت سيستم ايمني بدن:

موكيلاژ بالاي آن به درمان و محافظت از گلو درد كمك ميكند.

انجير خشك براي تقويت سيستم ايمني بدن

5. استروژن هاي مضر از بدن را دفع ميكند:

هورمون بيش از حد استروژن در بدن ممكن است منجر به مشكلات يائسگي، سرطان تخمدان، پستان ، رحم، افزايش وزن و تغييرات خلق و خوي شود كه انجير در از بين بردن چنين علائمي به بدن كمك خواهد كرد.

 

6. حاوي آنتي اكسيدان هاي تقويت كننده مربوط به سلامت هستند:

انجير ها حاوي يك نوع آنتي اكسيدان به نام فنول مي باشند كه به كاهش ابتلا به بيماري هاي قلبي و انواع مختلف سرطان كمك ميكند.

 

7. انجير خشك براي كمك به گوارش و هضم:

 

انجير ها همچنين حاوي بتاكاروتن و بنزالدهيد( تركيبات ضد سرطان) ، فلانوئيد و آنزيم هاي گوارشي به نام فيسين هستند.


برچسب: خواص انجير خشك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۵:۳۴ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

ارزش سهام عدالت

منظور از سهام عدالت، فروش تسهيلات شركت‌هاي دولتي است كه به اقشار كم‌درآمد جامعه تعلق‌گرفته است. اين سهام به شكل يك سبد سرمايه‌گذاري ارائه‌شده است و سهام‌داران در سود و زيان آن شريك هستند.حال باگذشت بيش از ۱۲ سال از شروع به كار اين سازوكار حمايتي، ارزش سهام عدالت رو به رشد است. به‌طوري‌كه در تاريخ نوشتار اين متن كه ۴ خرداد ۴۰۰ است ارزش سبد ۵۳۲ هزارتوماني به ۱۰ ميليون و ۵۴ هزار تومان و سهام يك‌ميليون توماني به ۱۸ ميليون و ۹۴۰ هزار تومان رسيده است.

 

ارزش سهام عدالت چگونه محاسبه ‌مي‌شود؟

بعد از ۱۲ سال ۵۰ ميليون ايراني اين سال را دارند كه ارزش كاغذي كه به‌عنوان سهام عدالت به آن‌ها داده‌شده است چه ميزان است. طبق آمار سازمان‌هاي خصوصي‌سازي سهام عدالت مشمولاني كه سهام عدالت ۱ ميليون توماني دارند، حدود ۴۱ ميليون ريال و ارزش هر سهم مشمولاني كه سهام ۵۰۰ هزارتوماني دارند ۲۲ ميليون ريال محاسبه‌شده است.

 

درصورتي‌كه اين اعداد را در تعداد اعضاي خانواده ضرب كنيد، ارزش سهام عدالت هر خانوار مشخص خواهد شد. بااين‌حال با توجه به بازار مي‌توان گفت كه ارزش اين سهام كاملاً سيال بوده و بسته به شرايط اقتصادي، اجتماعي و سياسي صعود و نزول ‌مي‌كند.

ارزش سهام عدالت چقدر رشد كرده است؟

سهام عدالت و اختصاص آن به خانواده‌هاي كمتر برخوردار در دولت نهم كليد خورد و امروز بيش از ۱۲ سال از آن تاريخ ‌مي‌گذرد. در اين مدت ارزش سهام عدالت دستخوش تغييرات زيادي شده است و از ۴۹ شركتي كه در اين سبد قرار دارند ۳۵ تاي آن‌ها در بورس ارائه‌شده‌اند.

 

ارزش مقطعي اين ۳۵ شركت حدود و ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ ميليارد ريال محاسبه‌شده است. به عبارتي ارزش روز اين شركت‌ها ۱۵۸۸ هزار و ۹۴۴ ميليارد ريال رشد داشته است. ۱۴ شركت غير بورسي داراي ارزش واگذاري ۳۸ هزار و ۵۳۸ ميليارد ريال هستند. پس ‌مي‌توان نتيجه گرفت كه ارزش سهام عدالت از تاريخ شروع به كار آن افزايش داشته است.

 

چرا ارزش سهام عدالت بعضي مشمولين كمتر از عدد مندرج در برگه است؟

در آغاز به كار سهام عدالت قرار بر اين بود كه هر فرد يك‌ميليون تومان سهام عدالت و هر خانواده ۵ نفره تا سقف ۵ ميليون سهام داشته باشند. قرار بر اين بود كه ثمن آن از سود شركت‌هاي سرمايه پذير در طول ۱۰ سال مستهلك شود؛ اما ميزان سود عايدي در طول ۱۰ سال بدهي مشمولين را پوشش نداد. به همين دليل است كه در سامانه سهام عدالت، ارزش سهام عدالت بعضي مشمولين كمتر از ميزان درج‌شده در برگه است.

 

سخن پاياني

متأسفانه ارزش سهام عدالت بر مبناي منطقي و يا محاسبات رياضي محاسبه نمي‌شود و ازاين‌رو ممكن است تا بازه زماني مشخصي صعودي و در بازه زماني ديگر نزولي باشد. ازاين‌رو در صورت تمايل به فروش اين سهام بهتر است تا زمان صعودي شدن قيمت‌ها شكيبا باشيد.


برچسب: ارزش سهام عدالت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۵:۲۴ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)

شمع خودرو

شمع خودرو

شمع خودرو ابزار و وسيله‌اي است كه براي انتقال جرقه‌هاي متناوب برق درون سيلندرها، ساخته شده است. به عبارت ديگر شمع خودرو در واقع قطعه‌اي كوچك است كه از اهميت خاصي در خودرو بر خوردار مي‌باشد كه در محفظه سيلندر قرار مي‌گيرد و با جرقه زني، نيرو و انرژي لازم را براي موتور فراهم مي‌كند.

 

اگر، اين قطعه با مشكلي مواجه كند پيامد‌هايي را به دنبال دارد كه از جمله مهمترين و مشهود‌ترين آن‌ها لرزش‌هاي غير عادي خودرو است. شمع خودرو با هدف شروع فرآيند احتراق در موتور تعبيه شده است و همه وسايل نقليه‌هايي كه با سوخت فسيلي كار مي‌كنند براي تكميل عمليات احتراق در پيشرانه، احتياج به چنين ابزاري دارند كه با جرقه زدن عامل شروع كار موتور باشد.

 

عملكرد شمع خودرو

با استارت خودرو، بعد از اينكه سوخت به درون سيلندر منتقل گشت، و با هوا تركيب شد، شمع خودرو با دريافت ولتاژ بالا و جرقه زدن، منجر به سوختن بنزين يا گاز، و توليد انرژي مورد نياز به جهت شروع فعاليت قطعات موتور و در نتيجه حركت خودرو مي‌گردد.

 

نحوه كار شمع خودرو

لازم به ذكر است كه باتري خودرو، عاملي است كه ولتاژ اوليه مورد نياز براي عمل جرقه زدن را تامين مي‌كند. در اين جريان، قطعه ايي به نام كوئل موجود است كه از سيم پيچي‌هاي القايي ايجاد شده است و وظيفه آن، دريافت ولتاژ پايين از باتري، تقويت جريان آن و انتقال آن به سمت شمع خودرو است.

 

از سوي ديگر، دو الكترود مثبت و منفي در شمع وجود دارد كه بعد از دريافت ولتاژ، جريان آن را مجدد افزايش داده و منجر به بالا رفتن ولتاژ گاز‌هاي موجود در محفظه مي‌شوند؛ و در ادامه سبب رساناي جريان الكتريكي شده و احتراق سوخت فسيلي شروع مي‌شود.

 

از جمله نكات مهم درباره شمع خودرو اين است كه، شمع خودرو، به ولتاژي بين ۱۲ تا ۲۵ هزار ولت نياز دارد تا عملكرد درست و به موقعي داشته باشد.

 

اجزاي تشكيل دهنده شمع ماشين

شمع ماشين كه بر روي قطعه سيلندر خودرو قرار دارد، از اجزاي زير متشكل شده است.

 

عايق چيني

الكترود مثبت

الكترود منفي

واشر

انواع و اقسام شمع خودرو

در حال حاضر، در بازار، چندين مدل شمع خودرو موجود است كه مشخصات و كارايي و طول عمر و قيمت‌هاي آنان با هم كاملا متفاوت است. اما با اين حال، و با اين گوناگوني، معروف‌ترين شمع‌هاي موجود در ايران، كه با خودرو‌هاي موجود در ايران سازگاري دارند به شرح زير است.

 

شمع‌هاي گرم خودرو

شمع گرم، اغلب جهت پيشرانه‌هايي مناسب هستند كه با دور پايين كار مي‌كنند و به عبارت ديگر، به دليل‌عدم توليد گرماي زياد، سرد هستند. اما بايد گفت كه مقدار زيادي از رسوبات كربن به مرور زمان بر روي اين مدل شمع خودرو قرار مي‌گيرند مكه موجب كاهش عمر قطعه مي‌شوند.

 

 

شمع‌هاي سرد خودرو

اين شمع ها، اغلب در موتور‌هاي با دماي بالا مورد استفاده هستند و بعد از هر بار احتراق، بلافاصله سرد مي‌شوند.

 

شمع‌هاي نيكلي يا مسي در خودرو

اين نوع از شمع ها، مقاومت كمتري در مقابل گرما دارند و طول عمر مفيد آن‌ها مابين ۲۰ تا ۴۰ هزار كيلو متر مي‌باشد.

 

شمع‌هاي پلاتينيومي در خودرو

در اين نوع شمع ها، جنس الكترود آن ها، از جنس آلياژ پلاتينوم مي‌باشد. عمر مفيد آن‌ها بالا بسيار بالاست و تا حدود ۱۰۰ هزار كيلو متر را پشتيباني مي‌كند و همچنين توانايي تحمل حرارت ۲۵۰۰ درجه سانتي گراد را دارد.

 

شمع‌هاي ايرديومي در خودرو

جنس الكترود مثبت اين قطعه از ايريدوم بوده و طول عمر آن نسبت به نوع پلاتينيومي، بيشتر خواهد بود.

 

شمع‌هاي چند الكترودي در خودرو

در اين نوع از شمع ها، دو پلاتين دو الكترودي و دو مسير جهت عمل جرقه زدن وجود دارد در نظر داشته باشيد كه عمر مفيد اين مدل، زياد است اما تنها براي خودرو‌هاي مجاز سفارش مي‌شود.


برچسب: شمع خودرو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۶:۳۶ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)