mycustomer mycustomer .

mycustomer

اجرای کارهای ساختمانی

 

شرکت خط و خاک با بهره‌مندی از تیم مجرب و حرفه‌ای اجرایی، آماده است تا از صفر تا صد مدیریت، نظارت و اجرای پروژه‌های ساختمانی شما را به عهده بگیرد. نظارت و اجرا دو مرحله بسیار مهم در فرایند ساخت‌وساز می‌باشند؛ به‌طوری‌که بسیاری از فعالیت‌ها مانند نقشه‌کشی ساختمان و یا اخذ مجوزهای لازم برای کار، جزئی از این دو مرحله ( نظارت و اجرای کارهای ساختمانی) محسوب می‌شوند.

با توجه به رشد روزافزون جمعیت در سال‌های اخیر و احتیاج جوامع بشری به مسکن و همچنین با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش روش‌های نوین ساختمان‌سازی، امروزه توجه به نکات و اصول صحیح اجرای کارهای ساختمانی بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارد.

در شرکت خط و خاک کلیه کارهای مرتبط با معماری و ساخت‌وساز نظیر طراحی و پیاده‌سازی نقشه‌ها، فونداسیون، انتخاب نوع اسکلت سازه، طراحی فضاهای داخلی، طراحی سیستم برق‌کشی ساختمان و بسیاری موارد دیگر، به‌صورت کاملاً تخصصی و توسط افرادی انجام می‌شود که دارای دانش و تجربه کافی درزمینهٔ اجرای کارهای ساختمانی هستند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که ، بدون بهره‌مندی از اطلاعات و مهارت‌های لازم، نمی‌توان در هیچ کاری، ازجمله اجرای کارهای ساختمانی موفق بود.

شرکت خط و خاک باسابقه طولانی در ارائه خدمات معماری، طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، خدمات متنوع دیگری از قبیل مشاوره و محاسبات ، نظارت، مدیریت و اجرای کارهای ساختمان، مشارکت در ساخت، طراحی حرفه‌ای ساختمان و ویلا، نوسازی و بازسازی ساختمان‌های مسکونی و اداری، طراحی داخلی ساختمان، طراحی نما، روف گاردن و… را ارائه می‌دهد.

 

نکات و اصول اجرای کارهای ساختمانی

طراحی و تعیین استراتژی‌های مناسب در اجرای کارهای ساختمانی، بر اساس موقعیت و نوع کاربری ساختمان موردنظر مشخص می‌گردند. اجرای کارهای ساختمانی، درواقع عینیت بخشیدن به یک طرح مشخص و مطابق با نقشه‌ها و سایر مدارک اجرایی است. اجرای طرح‌های ساختمانی مراحل گوناگونی مانند برنامه‌ریزی، طرح و محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا، کنترل کیفیت، آغاز بهره‌برداری و حصول اطمینان از پایان موفقیت‌آمیز پروژه است.

با توجه به بزرگی و کوچکی طرح و نوع کاربری ساختمان، ماهیت هر یک از مراحل نامبرده تغییر می‌کند و بنا به‌ضرورت ممکن است برخی از آن‌ها به‌صورت محدود اجراشده و یا با مراحل دیگر ادغام شوند.

هر یک از مراحل اجرای کارهای ساختمانی باید در چارچوب‌های فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی، زیبایی‌شناسی، اجتماعی و حتی سیاسی انجام شود. نکته مهم این است که چگونگی اجرای هر یک از این مراحل تأثیر بسیار زیادی در میزان ایمنی ساختمان، عملکرد آینده بنا و عمر مفید آن دارد.

برخی از اقدامات اولیه برای اجرای کارهای ساختمانی شامل گودبرداری، فونداسیون، اجرای سازه یا اسکلت ساختمان و … است. به‌این‌ترتیب که اجرای کارهای ساختمانی با گودبرداری آغاز می‌شود و سپس فونداسیون یا پی‌ریزی ساختمان اجرا می‌شود و با اجرای سازه یا اسکلت ساختمان، پروژه وارد مراحل بعدی می‌شود.

معمولاً در اجرای کارهای ساختمانی، اسکلت‌های فلزی، بتنی و آجری مورداستفاده قرار می‌گیرند که اجرای هرکدام از آن‌ها روش‌ها و اصول مربوط به خود را دارد. جالب است بدانید که در ساختمان‌هایی با اسکلت بتنی، هم‌زمان با سازه، سقف نیز اجرا می‌گردد و این یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد سازه‌های بتنی است.

مهندسان همواره توصیه می‌کنند که هنگام اجرای کارهای ساختمانی تدابیر اجرایی لازم را اتخاذ نمایید تا در مراحل بعدی، ساختمان شما دچار تخریب و دوباره‌کاری نگردد و از بروز حوادث احتمالی و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

همان‌طور که گفتیم اجرای کارهای ساختمانی نیازمند دانش و اطلاعات کافی می‌باشد. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات و افزایش دانش خود در مورد اجرای کارهای ساختمانی هستید بد نیست با برخی از اصطلاحات رایج در عملیات اجرایی ساختمان آشنا شوید.

برخی از مهم‌ترین اصطلاحات در طراحی و اجرای کارهای ساختمانی شامل موارد زیر است.
مدیر اجرایی:

مدیر اجرایی شخصی است که از طرف صاحب‌کار برای پیشبرد کل و یا بخشی از پروژه انتخاب می‌شود. مدیر اجرایی بر اساس نظر صاحب‌کار و اختیارات خود، مدیریت و کنترل هزینه‌های اجرای کارهای ساختمانی را بر عهده می‌گیرد.

 

امانی:

امانی یکی از روش‌های متداول در اجرای کارهای ساختمانی است. به این صورت که در این روش صاحب‌کار یا نماینده و قائم‌مقام او و یا کارفرما یا مجری طرح، در رأس عملیات اجرایی قرار دارد و اجرای کارهای ساختمانی را مدیریت می‌کند و مسئولیت پرداخت هزینه‌ها نیز بر عهده او می‌باشد.

 

صاحب کار:

بر اساس تعاریف حقوقی، صاحب‌کار شخصی است حقیقی یا حقوقی که طرح پروژه متعلق به او است.

 

کارفرما:

کارفرما یا مجری طرح شخصی است حقیقی یا حقوقی که صاحب‌کار تمام و یا بخشی از اختیارات و مسئولیت‌های خود را به او واگذار می‌کند.

 

پیمانکار:

پیمانکار شخصی است حقیقی یا حقوقی که مسئولیت ارائه خدمات مشخصی را تحت شرایط فنی و مالی معین و در مدت‌زمانی مشخص به عهده می‌گیرد.

 

سخن پایانی
شرکت خط و خاک با بهره‌مندی از نیروهای مجرب و متخصص در کلیه بخش‌های طراحی ساختمان،طراحی داخلی ، نظارت، مدیریت و اجرای پروژه‌های عمرانی، بازسازی و نوسازی ساختمان‌های مسکونی و اداری، خدمات مشاوره طراحی و محاسبات، طراحی دکوراسیون داخلی، نما و … آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور است.

بنابراین اگر شما هم به فکر ساخت یا بازسازی محل سکونتتان هستید و یا از طریق فروش ساختمان کسب درآمد می‌کنید، باید بدانید که با طراحی و اجرای درست مراحل ساختمان‌سازی و اجرای کارهای ساختمانی با در نظر گرفتن استانداردهای ساخت‌وساز، می‌توان در کنار فراهم کردن خانه‌ای امن و مناسب برای خود و دیگران، به سودآوری بیشتری نیز دست‌یافت.

 

 


برچسب: اجرای کارهای ساختمانی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۱۷ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)