mycustomer mycustomer .

mycustomer

تشک بازی نوزاد

تشک بازی به کودک شما کمک می‌کند که با علت و اثر پدیده ها آشنا شود.یادگیری نوزاد از سن ۶ هفتگی تا ۴ ماهگی به این صورت است که حرکاتی را شانسی انجام می‌دهد و سپس آن حرکات را تکرار می‌کند. نوزاد از سن ۴ ماهگی تا ۸ ماهگی این حرکات را به صورت ارادی انجام داده و تکرار می‌کند. آن هم به این دلیل ساده که او این حرکات را سرگرم کننده می‌داند.برخی از این حرکات شامل گرفتن اشیا، تکان دادن چیزها و کشیدن و رها کردن اسباب بازی می‌شود. این حرکات به این دلیل مهم هستند که به کودک منطق را یاد داده و او را با اثرات پدیده‌ها آشنا می‌کند.مثلا زمانی که نوزاد اسباب بازی را فشار می‌دهد و از آن صدایی تولید می‌شود، کم کم متوجه می‌شود این فشار دادن است که باعث تولید صدا می‌شود. به این ترتیب با رابطه علت و معلولی فشار دادن و تولید صدا آشنا می‌شود.با این حساب بهتر است که به تشک بازی نوزاد خود اسباب بازی های مختلفی آویزان کنید. یک اسباب بازی برای تولید صدا، مثلا یک آینه برای کمک به تشخیص خود، یک اسباب بازی برای تکان دادن و یکی دیگر برای کشیدن.

تشک بازی نوزاد یک محصول جدید برای سرگرم کردن کودکان زیر 1 سال می‌باشد. این تشکچه‌ها خیلی نرم هستند که اسباب‌بازی‌های کوچکی از قسمت قوس بالای تشک آویزان می‌شود و باعث تحرک و بازی کودک شما خواهد شد. جنس این محصول طوری است که نوزاد به راحتی می‌تواند در آن بخوابد و یا به روی شکم دراز بکشد، تمام قسمت‌های تشک و حتی اسباب‌بازی‌های موجود در اطراف این تشک از بافت‌های مختلف و بی‌خطر تشکیل شده تا در هر بار استفاده هیجان زیادی برای کودک ایجاد کند.

تشک بازی نوزاد چیست؟

امروزه برای سرگرم کردن نوزادان و کودکانی که تحرک زیادی ندارند وسایل جدیدی روانه بازارهای سیسمونی فروشی شده است. یکی از این محصولات جدید، تشک بازی یا همان پارک بازی کودک در خانه می‌باشد‌. این نوع تشک‌ها در واقع یک تشکچه هستند که در قسمت بالای آن یک قوس چوبی و یا پلاستیکی طراحی شده است. سپس اسباب‌بازی‌های مختلفی با صداها و اشکال مختلفی به این قوس آویزان می‌شود تا کودک هنگام دراز کشیدن درون تشک، تحریک شده و حواسش پرت شود، معمولاً برخی شرکت‌های تولیدکننده برای متنوع کردن این محصول، عرضه‌کننده تشک بازی موزیکال هستند.

 

مزایای خرید تشک بازی برای نوزاد

زمانی که شما در منزل خود یک تشک بازی نوزاد دختر و یا یک تشک بازی نوزاد پسر تهیه می‌کنید می‌توانید چندین ساعت بدون هیچ دخالتی در رفتار فرزند خود او را سرگرم کنید. البته امروزه مدل‌های تشکچه بازی نوزاد بسیار متنوع هستند به طوری که می‌توانید شما به طور متفرقه اسباب‌بازی‌های مورد علاقه کودک را به برخی از قسمت‌های تشک متصل کنید.‌ در چنین واقعی کودک تا مدت‌ها به این اسباب‌بازی‌ها خیره خواهد شد و باعث تقویت بینایی او خواهد شد.

 

از طرفی با تعویض وسایل مورد نیاز تشک بازی نوزاد این امکان وجود دارد تا کودک رنگ‌ها را واضح‌تر تشخیص دهد و زمانی که به شش ماهگی رسید نسبت به سایر هم سن و سال‌های خود از هوشیاری بیشتری برخوردار باشد. البته توجه داشته باشید که یک تشکچه بازی نوزاد از چند ماهگی ممکن است جذابیت خود را از دست بدهد، یعنی بعد از اینکه کودک توانایی نشستن و یا راه رفتن را پیدا می‌کند ممکن است او علاقه‌ای به این تشک نشان ندهد.

 

تأثیر تشک بازی برای رشد نوزاد

شاید تا به حال در فیلم آموزش دوخت تشک‌های بازی نوزاد دیده باشید که در تمام قسمت‌های تشک رنگ‌های مختلفی قرار داده می‌شود‌‌. این آموزش دوخت تشک‌های بازی نوزاد نشان می‌دهد که کودک برای شناخت رنگ‌های مختلف و شناخت آن‌ها با چشم باید مدام در حال گردش سر، گردن و چشم باشد. حتی گاهی اوقات کودک تلاش می‌کند تا همانند یک تانک جنگی دور خودش بچرخد تا تفاوت رنگ‌ها را با چشم لمس کند. پس به طور 100 درصد حرکت بدن نوزاد در ساعاتی از روز می‌تواند رشد مطلوب‌تری را برای او به ارمغان آورد.

 

بهترین مارک تشک بازی نوزاد

مطمئناً تمام والدین دوست دارند تا نوزادان خود در خانه نمونه‌ای از این تشک‌های بازی را داشته باشند؛ چون این وسایل چنان مهیج و سرگرم کننده هستند که بیشتر مراکز سیسمونی فروشی از آن‌ها با نام پارک بازی کودک در خانه یاد می‌کنند. اما می‌دانید تشک بازی نوزاد از چند ماهگی قابل استفاده است و بهترین مارک این نوع تشک‌ها چیست؟ در پاسخ باید گفت تشک‌های بازی نوزادان در طرح‌های مختلف مانند تشک‌های بازی نوزاد طرح فیل، طرح خرسی و غیره همگی دارای طراحی و دوخت متفاوتی هستند؛ ولی کارکرد تمام آن‌ها به یک صورت است.

بنابراین شما با خرید تشک بازی کودک می‌توانید از همان بدو تولد فرزند خود را در آن قرار دهید، اینکه کدام برند و کدام طرح برای نوزاد مناسب‌تر است تنها بسته به توان مالی و سلیقه شما دارد. امروزه شما می‌توانید با بودجه کم یک نمونه از تشک‌های بازی نوزاد ارزان و کلاسیک بخرید و یا اینکه با بی‌توجهی به قیمت تشک بازی خرسی چراغ دار و یا سایر تشک‌های بازی موزیکال یک پارک بازی فوق‌العاده را برای فرزند دلبندتان تهیه نمایید.

 

سخن پایانی

تشک‌های بازی نوزادان اگر چه جزو وسایل ضروری سیسمونی نیستند؛ ولی می‌توانند نقش بسزایی در رشد هر چه بهتر کودک و سرگرمی فرزند شما داشته باشند. این روزها شرکت‌های معتبری اقدام به تولید تشک‌های بازی نوزادان در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف و کارایی‌های ویژه نموده‌اند که انتخاب هر کدام از آن‌ها تنها به توان خرید شما بستگی دارد.

در حقیقت این نوع پارک‌های بازی خانگی باعث افزایش تحرک جسمی کودک و تشخیص بهتری از اجسام با رنگ‌های مختلف خواهد داشت.‌ بنابراین شما می‌توانید با مدل‌های مختلفی از این تشک‌های بازی لحظات شاد و مهیجی را برای نوزادان خود در خانه فراهم آورید و شما والدین گرامی برای چند دقیقه حتی 1 الی 2 ساعت از آغوش گرفتن نوزاد به دور بوده و استراحت کنید.‌


برچسب: تشک بازی نوزاد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۲:۴۱ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)