mycustomer mycustomer .

mycustomer

داروهای طبیعی چین و چروک

با افزایش سن، پوستتان کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کند که این امر باعث نازک شدن و کاهش مقاومت پوست شما و در نتیجه ایجاد چین‌ و چروک روی آن می‌شود.

برخلاف تصور عموم مردم، داشتن یک‌پوست شاداب و جوان، درگرو استفاده از کرم و یا لوسیون های خارجی نیست. گاهی استفاده از داروهای طبیعی چین و چروک که عموماً منشأ گیاهی دارند، در مقایسه با داروهای شیمیایی مؤثرتر است. این موضوع علاوه بر متخصصین طب سنتی، به پزشکان حوزه پوست و مو نیز ثابت‌شده است. همین مسئله موجب شده تا امروزه اغلب مردم استفاده از نسخه‌های طبیعی را به نمونه‌های صنعتی ترجیح دهند.

 

معرفی داروهای طبیعی چین و چروک

طب سنتی استفاده از برخی مواد غذایی، گیاهی و دارویی را در کاهش و از بین بردن چین‌وچروک صورت مؤثر و مفید می‌داند. میزان اثربخشی این مواد به‌قدری است که امروزه در طب مدرن نیز از دانه‌های گیاهی و داروهای طبیعی به‌عنوان ترکیبات اصلی لوسیون­ها و کرم‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

 

حمام با عصاره گیاهی

اگر ازجمله افرادی هستید که دائماً اخم می‌کنید، بهتر است پیش از اینکه خطوط پیشانی خود را عمیق کنید، به فکر درمان باشید. متخصصین طب سنتی به این‌گونه افراد حمام با اسانس و عصاره گیاهانی همچون اسطوخودوس، گل رز، بادام شیرین، آووکادو، گل پامچال و لیمو را پیشنهاد می‌کنند. این شیوه درمانی علاوه بر آثار مثبتی که بر پوست و بافت آن می‌گذارد، موجب تمدد اعصاب و ریلکسیشن نیز می‌شود.

 

روغن درمانی

یکی از بهترین و مؤثرترین داروهای طبیعی چین و چروک، روغن‌های گیاهی است. در این شیوه که بیشتر مورداستفاده بانوان قرار می‌گیرد، فرد اصول و تکنیک‌های رایج در ماساژ صورت را آموخته و آن را به کمک روغن‌های گیاهی همچون روغن ماهی اجرا می‌کند. ماساژ روزانه چین های صورت به کمک روغن، توسط درمانگران طب سنتی توصیه‌شده است.

 

گلیسیرین

در معرفی و تجویز داروهای طبیعی چین و چروک نمی‌توان از معجزه گلیسیرین غافل ماند. اگر تصمیم دارید چین‌وچروک صورت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببرید، از ترکیب گلیسیرین با خیار استفاده کنید. این ساده‌ترین و البته سریع‌ترین روش برای کمک به چین­های صورت است.

 

کافی است یک خیار بدون پوست و در اندازه متوسط را رنده کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به مدت 7 شب و برای 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. بهتر است استفاده از این ترکیب جادویی را به قبل از خواب موکول کنید.

 

درمان به سبک ابوعلی سینا

ابوعلی سینا اسفناج درمانی را به‌عنوان یکی از داروهای طبیعی چین و چروک تجویز کرده است. در این روش می‌بایست برگ‌های اسفناج را به شیر پرچرب آغشته کنید و آن را به مدت 5 دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. دو عدد برگ اسفناج را می‌توان در نصف لیوان شیر جوشیده قرارداد. پس‌ازاینکه برگ‌ها لطیف و نرم شدند، آن را خارج کرده و به کمک هاون به شکل خمیری دربیاورید. ترکیب ایجادشده را برای 20 الی 30 دقیقه بر روی صورت قرار دهید و در آخر ناحیه تحت درمان را با آب ولرم شستشو دهید.

 

سخن پایانی

خواص شگفت‌انگیز و باورنکردنی داروهای طبیعی چین و چروک می‌تواند در مدت‌زمان بسیار کوتاه، نمایان شود. کافی است دیدگاه خود را به طب سنتی تغییر داده و برای درمان عارضه‌های پوستی از طبیعت کمک بگیرید. نسخه‌های طبیعی علیرغم اینکه بسیار کم‌هزینه هستند، تأثیر شگرفی بر سلامت پوست می‌گذارند. خوشبختانه این شیوه درمانی، کمترین عارضه و آسیبی به بافت پوست وارد نمی‌کند.


برچسب: داروهای طبیعی چین و چروک،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۸:۵۴ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)