mycustomer mycustomer .

mycustomer

فندق

فندق یکی از انواع آجیل است که از درخت فندق یا کوری‌لوس گرفته می‌شود. نواحی مختلفی مانند ایالت متحده آمریکا، اسپانیا، ترکیه و ایتالیا درختان فندق زیادی دارند. فندق خوراکی خیلی خوشمزه‌ای است. اگر شما هم از طرفداران سفت و سخت آن باشید، ضمن آگاهی از خواص فندق، به شکل‌های متنوعی مانند خام، بوداده یا به‌شکل پودر در شیرینی‌ها و غذاهای مختلف آن را امتحان کرده‌اید. مانند سایر آجیل‌ها و دانه‌ها، خواص فندق نیز بسیار زیاد است. فندق سرشار از مواد مغذی  است.

فندق مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد. آنتی‌اکسیدان بدن را از استرس اکسیداتیو دور نگه می‌دارد. استرس اکسیداتیو می‌تواند موجب تخریب ساختار سلول، تسریع پیری، سرطان و بیماری های قلبی شود. فراوان‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در فندق به‌عنوان ترکیبات فنولیک شناخته می‌شوند. پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که این ترکیبات مانع از التهاب و باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شوند. ضمن اینکه برای سلامت قلب مفید هستند و در برابر سرطان‌ها از بدن محافظت می‌کنند.

کاهش فشار خون

افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند بهتر است فندق مصرف کنند. این مغز دارای چربی های سالم می باشد. پتاسیم موجود در فندق باعث کاهش فشار خون انسان شده و بیماری های قلبی نظیر سکته قلبی را کاهش می دهد. البته باید با مشورت پزشک این کار را انجام دهید چون مصرف زیاد فندق باعث بالا رفتن فشار خون می شود.

 

درمان کم خونی

تحقیقات نشان می دهد که فندق برای درمان کم خونی و ایجاد آهن مناسب در بدن بسیار مناسب است. این مغز شامل میزان مناسبی از آهن می باشد. گلبول های قرمز بدن برای جذب اکسیژن کافی نیاز به آهن دارند. بنابراین مصرف فندق باعث می شود تا بدن شما غنی از آهن شود.

 

تقویت عضلات

فندق بسیار خوش طعم می باشد و هیچ کلسترولی ندارد ، فندق در سراسر جهان به عنوان افزودنی در انواع شکلات ها به کار می رود. این مغز دارای فولات و ویتامین ای بوده که باعث تقویت عضلات شده و عملکرد آن ها را بهبود می بخشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت آجیل و خشکبار نعمتی مراجعه نمایید


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۵:۱۳ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)