mycustomer mycustomer .

mycustomer

شرایط خرید ملک در ترکیه

شرایط خرید ملک در ترکیه پیچیدگی خاصی ندارد. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، بستر امن املاک ترکیه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ازآنجایی‌که هزینه خرید ملک در این کشور نسبت به کلان‌شهرهای ایران به‌مراتب کمتر است، این سرمایه‌گذاری پرسود و کم‌هزینه به نظر می‌رسد. خبر خوب اینکه اقامت یک‌ساله ترکیه به افرادی که در این شهر ملک خریداری کنند، اعطا می‌شوند. این اقامت هرساله تمدیدشده و درنهایت به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

                                                             

فرآیند خرید ملک در ترکیه

سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی اگرچه کمی استرس‌آور است، اما با توجه به سود و عواید آن، منطقی به نظر می‌رسد. برخلاف تصور عموم مردم، شرایط خرید ملک در ترکیه بسیار ساده است و با توجه به نظارت دقیق کشور ترکیه در حوزه مسکن، کاملاً امن به نظر می‌رسد. فرآیند خرید ملک در چند مرحله انجام می‌شود.

 

با مراجعه به آژانس املاک ملک موردنظر خود را انتخاب می‌کنید.

کارشناس شهرداری ملک مدنظر شمارا قیمت‌گذاری می‌کند. ازآنجایی‌که این مبلغ باقیمت نهایی زمین تفاوت چندانی ندارد و ما تفاوت قیمت کمتر از ده درصد به نظر می‌رسد، می‌توان امیدوار بود که صاحب‌ملک نیز در همان محدوده، قیمت مدنظر خود را اعلام کند. بااین‌حال در سند ملک شما، قیمت مدنظر کارشناس ثبت می‌شود.

پیش از تنظیم سند، مبلغ پیش‌پرداخت را به‌حساب صاحب‌ملک وارد می‌کنید و در روز انتقال سند، مابقی پول را تحویل می‌دهید.

به فاصله 7 روز کاری، سند به نام شما می‌خورد و ملک به شما تحویل می‌گردد.

برای دریافت اقامت یک‌ساله خود به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه می‌کنید و وقت مصاحبه دریافت می‌کنید. در زمان مقرر، به همراه مدارک خود به اداره مهاجرت مراجعه کرده و به چند سال ساده پاسخ می‌دهید. پس‌ازاین کارت اقامت یک‌ساله شما صادر و به آدرس ملک شما ارسال می‌شود.

موقعیت استراتژیک کشور ترکیه و رشد اقتصادی روزافزون آن موجب شده تا اغلب ایرانیان به سرمایه‌گذاری در این کشور علاقه‌مند شوند. ازآنجایی‌که خرید ملک موجب اخذ اقامت یک‌ساله می‌شود و در طول زمان می‌تواند اقامت دائم را نیز به همراه بیاورد، این نوع سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود تلقی می‌شود و می‌تواند در آینده پلی برای مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی باشد. بهتر است پیش از خرید خانه، شرایط خرید ملک در ترکیه را به‌دقت مطالعه کنید.

 

 

هزینه خرید ملک در ترکیه

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته شد، فاکتورهایی همچون منطقه استقرار خانه و شهر آن در قیمت نهایی ملک تأثیرگذار خواهد بود. در کنار این عواملی همچون متراژ خانه، تعداد اتاق‌خواب، محله مستقر در آن و همچنین نوع مبله و غیر مبله بودن خانه در شرایط خرید ملک در ترکیه و هزینه نهایی آن تأثیر می‌گذارد.

 

بااین‌حال آن‌طور که از آمار و ارقام چند سال اخیر پیداست، خرید ملک در ترکیه بسیار ارزان‌تر از شهر تهران است. چراکه ارزش یک‌خانه 250 هزار لیری، حدود 400 میلیون برآورد می‌شود. این در حالی است که با این مبلغ در شهرهایی همچون تهران، تبریز، اصفهان و شیراز نمی‌توان یک ملک خوب خریداری نمود.

 

سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک، آن‌قدر سودآور و امن است و شرایط خرید ملک در ترکیه به‌قدر ساده است که کشورهای اتحادیه اروپا به‌طور گسترده در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. بد نیست بدانید که پس از کشور هلند، ایالت متحده آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار ملک در کشور ترکیه است.

 

شرایط خرید ملک در ترکیه چگونه است؟

پیش از خرید ملک باید پیرامون برخی مسائل تصمیم‌گیری کنید. برای مثال بدانید در کدام شهر قصد سرمایه‌گذاری دارید؟ استانبول، ازمیر، آنکارا، آنتالیا و یا آنالیا؟ ازآنجایی‌که سطح امکانات رفاهی در هر یک از شهرهای ترکیه متفاوت است، این موضوع می‌تواند در هزینه‌های جاری و شرایط خرید ملک در ترکیه تأثیر بسزایی داشته باشد. در قدم بعد خرید ملک را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید.

 

منطقه موردنظر، ساحلی است و یا شهری؟

ملک خریداری‌شده ویلایی، اداری و یا تجاری است؟

فروشنده شما چه کسی است؟ آژانس املاک و یا صاحب‌ملک؟

سطح امکانات فرهنگی و اجتماعی ارائه‌شده در پیرامون ملک چگونه است؟ فاصله ملک خریداری‌شده با مراکز تفریحی و تجاری مهم چقدر است؟

امکان پیشرفت در محیط پیرامون ملک چقدر است؟

شرایط خرید ملک در ترکیه در بستر این فاکتورهای مؤثر، مختلف خواهد بود. هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در بستر امن ملک وجود ندارد. بااین‌حال لازم است حداقل سرمایه موردنیاز را داشته باشید. به‌طورکلی ارزش هر متر خانه در ترکیه بین 3 هزار تا 5 هزار لیر تعیین‌شده است. با خرید یک‌خانه به ارزش 250 هزار لیر می‌توانید اقامت موقت در ترکیه را دریافت کنید.

 


برچسب: شرایط خرید ملک در ترکیه،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۳۳ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)