mycustomer mycustomer .

mycustomer

سرمایه گذاری در املاک

سرمایه گذاری در ملک

از اساسی ترین نیازها و دغدغه‌های هر فرد تأمین مسکن است. به موجب تأثیر مهم مسکن در زندگی افراد و بالا رفتن قیمت ملک و زمین، دولت‌ها تسهیلاتی را در اختیار تمام افراد جامعه قرار می‌دهند تا از آن استفاده کرده و صاحب خانه شوند.

وام‌ها و تسهیلاتی بانکی به جهت راحت‌تر خریدن مسکن در اختیار افراد گذاشته می‌شود. از جمله وام‌ها و تسهیلات مسکن که در ایران وجود دارد عبارت است از:

وام مسکن بازنشستگان، وام مسکن یکم، وام مسکن روستایی، وام مسکن با خرید اوراق بهادار، وام مسکن جوانان و وام مسکن برای بافت فرسوده هستند.

اهمیت سرمایه گذاری در املاک در ایران

سرمایه گذاری در ملک تأثیر مهمی را در بخش اقتصادی ایران دارد زیرا ساختمان سازی جزء صنایع اول کشور به‌حساب می‌آید. سهم بازارهای دیگر مانند کشاورزی، صنایع معدنی و ماشین سازی نسبت به مسکن کمتر می‌باشد. چشم انداز این صنعت، با توجه به جمعیت جوان و در حال افزایش در کشور همچنان داغ بوده و روند رو به رشدی خواهد داشت.

 

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

سرمایه گذاری در املاک نسبت به سرمایه گذاری‌های دیگر ریسک کمتری دارد.

هنگام تورم در جامعه، ارزش مسکن افزایش پیدا می‌کند و سرمایه شما بیشتر می‌شود.

قسمتی از پول سرمایه گذاری در مسکن توسط، تسهیلات دولتی و وام‌ها تأمین می‌شود.

با بالا رفتن ارزش مسکن میزان سود پرداختی وام شما بیشتر نمی‌شود و شما نیاز نیست هزینه بیشتری بدهید.

 

روش‌های دیگر سرمایه گذاری مسکن

سرمایه گذاری در مسکن، راه‌های مختلفی دارد. اگر شما توانایی خرید خانه را ندارید، می‌توانید آپارتمانی را قبل از اتمام ساخت، پیش خرید کنید. یا می‌توانید ملکی را به شکل مشارکتی با سرمایه گذار دیگری خریداری کنید.

 

مزیت‌های پیش خرید مسکن: قیمت یک آپارتمان غیر تحویل به مراتب از قیمت همان آپارتمان به صورت تحویلی، پایین تر است. حال پس از تکمیل آن با قیمتی به مراتب بالاتر می‌توانید آن را به فروش رسانید. در پیش خرید مسکن، شما به صورت مرحله ای مبلغ را پرداخت می‌کنید. درنتیجه فشار مالی کمتری به شما وارد می‌شود. همچنین دکوراسیون، کیفیت و طرح وسایل داخل ملک مانند کمدها، کف پوش به سلیقه شما خواهد بود.

 

مقایسه سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه گذاری در بورس:

سرمایه گذاری حوزه‌های متنوعی دارد. از جمله سپرده بانکی، خرید سکه، صندوق سرمایه گذاری، بورس و فرابورس و … . این نوع سرمایه گذاری‌ها نیاز به تخصص و تحقیق علمی دارند. در غیر این صورت امکان دارد سرمایه تان را از دست بدهید. ولی سرمایه گذاری در مسکن به مهارت و تخصص خاصی نیاز ندارد.

بازار بورس محبوبیت زیادی بین سرمایه گذاران دارد و می‌تواند پر سود باشد اما برای ورود و سرمایه گذاری در این بازار باید از دانش کافی برخوردار باشید تا دچار ضرر نشوید. همچنین جهت سرمایه گذاری در بورس نیاز به کارگزاری معتبر یا واسطه‌ای مورد اطمینان دارید. در حالی که برای خرید مسکن نیاز به واسطه و مطالعات عمیق ندارید و با پرس و جو در چند منطقه و توجه به میزان سرمایه تان می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

کنترل کامل روی سرمایه مسکن

در بازارهای سرمایه گذاری دیگر مانند ارز، طلا و بورس و فرابورس ریسک پایین آمدن ارزش آن‌ها وجود دارد؛ که وابسته به عوامل مختلف است. همین‌طور در سرمایه گذاری‌های دیگر مثل سکه مسائلی همچون هزینه نگهداری، ترس از به سرقت رفتن و گم شدن وجود دارد. در حالی که پس از خرید مسکن شما روی دارایی‌تان کنترل صد در صد دارید.

 

امنیت روانی صاحب‌خانه بودن

هزینه پرداخت اجاره و رهن نیمی از درآمد قشر متوسط جامعه را شامل می‌شود. همچنین در کشور ما که قیمت‌ها ثابت نیست و میزان رهن و اجاره روز بروز در حال افزایش است اجاره نشینان را دچار نگرانی کرده است. اجاره نشینی در کشورهایی که قیمت‌ها دارای ثبات بوده گزینه مناسبی است چراکه مشکلات تعمیرات منزل، هزینه مالیات و پرداخت بیمه را ندارند. ولی در کشور ما با توجه به شرایط موجود، خرید مسکن گزینه مناسب‌تری است و موجب امنیت روانی فرد می‌شود.


برچسب: سرمایه گذاری در املاک،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۴:۴۴ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)