پسته پسته

mycustomer

تشخيص پسته مرغوب

چرا پسته هاي متفاوت قيمت هاي متنوعي دارند؟

از آنجا كه ظاهر همه اين پسته‌ها شبيه به هم است هيچكس نمي‌داند اين پسته گران قيمت با پسته كمي ارزان تر چه فرقي دارد؟ اين در حالي است كه مردم اين روزها پسته ارزان هم مي‌خرند و تصور مي‌كنند اين پول تنها براي آن است كه پسته كمي كهنه شده اما ماجرا كمي پيچيده‌تر از اين حرف‌ها است.

 

روش تشخيص پسته مرغوب

پسته خوب خريدن قلق‌هاي خاصي دارد كه مهم‌ترينش همان پسته خام است. اگر پسته خام بماند بوي كهنگي و شكل آن جلب‌توجه مي‌كند بنابراين همه پسته‌هاي خام با كيفيت واقعي به خريدار عرضه مي‌شوند براي همين اگر پول خوبي مي‌دهيد بهتر است پسته خام بخريد چون پسته خام با كيفيت برداشت همان سال است. اما اگر به هر دليلي به خريدن پسته خام علاقه نداريد بايد به دنبال شنيدن صداي پسته باشيد.

 

براي خريدن هر پسته يك مشت از آن را در دست‌تان بگيريد و نزديك گوش‌تان تكان دهيد اگر صداي ترق و تروق مغز پسته‌ها زياد بود يعني مغز در پوسته پسته صداي زيادي ايجاد مي‌كرد بايد بدانيد كه پسته آب خندان به دست‌تان داده‌اند. اما برخي از فروشندگان پسته از اين هم پا را فراتر مي‌گذارند و هنگام بو دادن به همراه جوهر ليمو و نمك كمي هم نشاسته قاطي مواد مي‌كنند و بدين‌ترتيب مغز پسته‌هاي آب خندان به پوسته مي‌چسبد و در هنگام تكان دادن صدايي از آن بيرون نمي‌آيد.

  

پسته بسته بندي شده خريداري كنيد.

همانطور كه ميدانيد، پسته هاي فله اي ميتوانند به صورت مخلوط شده باشند و به دليل شباهت بسيار پسته ها با يكديگر، احتمالا يك فرد كم تجربه نميتواند تفاوت پسته ها را بفهمد. به همين دليل به اينجور افراد توصيه ميشود از خريد پسته به صورت فله اي خودداري نمايند. پسته هاي بسته بندي شده شايد به دليل بسته بندي خود كمي گرانتر باشند، اما ميتوان اطمينان داشت كه كيفيت بسيار بالايي دارند و داراي پروانه بهداشت ميباشند.

 

ترفند تشخيص پسته بو داده مرغوب

براي خريد پسته هاي بوداده يك مشت از آن را نزديك گوش خود برده و تكان دهيد.

 

۱-اگر صدا خوردن مغز پسته ها به ديواره آمد يعني مغز پسته ها كوچك هستند و از كيفيت مناسب بر خوردار نيستند. هم چنين اين پسته ها به روش آب خندان، خندان شده اند!

 

۲- اگر صداي “ترق و تروق” آن به گوشتان نخورد، يكي از آنها را مزه كنيد. مزه ي يك پسته ي بو داده ي خوب بايستي فاقد بوي نشاسته باشد.(چرا كه برخي از فروشندگان در هنگام بو دادن مقداري نشاسته هم مخلوط ماده مي كنند تا مغز ها را به ديواره بچسبانند) در برخي موارد، ظاهر اين پسته ها آردي مي شود.

 

۳- اگر مزه ي پسته ها عادي به نظر مي رسيد به دنبال پلاستيك كوچك در بين كيسه هاي فروشي باشيد. اين پلاستيك هاي كوچك شامل *** هايي است كه از بوي ماندگي و فاسد شدن پسته جلو گيري مي كنند.

 

۴- اگر همه چيز به نظر شما عادي جلوه مي كرد و از طعم و عطر پسته مورد نظر راضي بوديد اقدام به خريد كنيد.

 

نكته ي مهم: اگر مي خواهيد هزينه ي گزافي براي خريد پسته بپردازيد، پيشنهاد مي كنيم پسته هاي خندان خام را انتخاب كنيد. چرا كه مزه و شكل و رنگ آنها ثابت است و با يك امتحان ساده متوجه كيفيت آن خواهيد شد.

 

مشخصات مورد نياز براي تشخيص پسته مرغوب

پسته تازه بوده و رنگ پوست آن سفيد متمايل به استخواني باشد.

پسته داراي بو يا طعم نامطلوب نباشد.

تمامي پسته ها از نظر ظاهري مانند رنگ و اندازه يكسان باشند.

پسته ها دستچين و بدون دانه هاي بسته باشد.

پسته ها عاري از كرم خوردگي و آفات باشد.

پسته هاي شور فاقد رنگ مصنوعي باشد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/4/7 ساعت: ۱۰ توسط:mycustomerr :

پسته

پسته يكي از اعضاي مهم و ثابت آجيل ايراني است كه ميزان پتاسيم آن با اين جثه كوچك برابر با پتاسيم پرتقال است و به علت داشتن مواد مغذي از اهميت بسياري برخوردار است. استان كرمان و شهرستان رفسنجان، مراكز اصلي توليد پسته در ايران بشمار مي آيند. پسته،عضو ثابت آجيل با وجود جثه كوچك خود سرشار از منابع مفيد و مغذي براي سلامتي انسان است ؛ در ادامه اين بخش از سلامت نمناك خواص مفيد و دارويي اين ميوه به همراه مضرات آن را بررسي خواهيم كرد.

                           

انواع پسته

چهار نوع پسته در ايران توليد مي شود :فندقي، كله قوچي، اكبري و احمد آقايي

 

ارزش غذايي پسته

حاوي مواد مغذي،مانند:

كربوهيدراتها، پروتئين، اسيدهاي آمينه ،چربي و فيبرهاي رژيمي مي باشد.

پسته همچنين غني از مواد معدني ،پتاسيم، آهن، كلسيم ،روي ،مس و سديم هستند.

اين آجيل، داراي ويتامين هاي ضروري ،مثل:ويتامين ث ، ب6، آ، كا، تيامين، فولات، كولين ،اسيد و بتايين است .

 

براي كسب اطلاعات بيشتر به وبسايت آجيل و خشكبار نعمتي مراجعه نماييد.

تماس:

09129643345

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/3/10 ساعت: ۱۳ توسط:mycustomerr :