mycustomer mycustomer .

mycustomer

طرز تهیه پیتزا خانگی + نکات مهم برای پخت آن

ایا طرز تهیه پیتزا خانگی  را میدانید؟ شاید تصور کنید که درست کردن پیتزا در منزل کار دشواری است، در صورتی که با دانستن طرز تهیه پیتزا خانگی می‌توانید به راحتی طعم واقعی یک پیتزای خوشمزه را تجربه کنید. بر همین اساس ما در این مطلب سعی کرده‌ایم مرحله به مرحله روش خانگی پخت پیتزا را برای شما شرح دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا خانگی

خمیر پیتزا

پنیر پیتزا

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم

پیاز خرد شده ۱ عدد

قارچ ۲ تا ۳ عدد

فلفل دلمه ای ۲ قاشق سوپخوری

گوجه فرنگی له شده ۲ قاشق مربا خوری

سس گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

آویشن به مقدار ذائقه

نمک و فلفل به میزان لازم

روش تهیه پیتزا خانگی

با دانستن طرز تهیه پیتزا خانگی  لذت درست کردن غذاهای خانگی را ببرید. پس برای طبخ پیتزا مخلوط می‌توانید خودتان در خانه خمیر پیتزا را تهیه کنید، از این رو باید مواد لازمی را علاوه بر مواد اصلی پیتزا برای تهیه خمیر آماده کنید.

 

مواد لازم برای خمیر پیتزا

تخم مرغ ۲ عدد

شیر ۱ پیمانه

بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

آرد به میزان لازم

روغن مایع ۱/۴ پیمانه

نمک خیلی کم

طرز تهیه خمیر پیتزا

برای آموزش طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر و یا طرز تهیه پیتزا خانگی در فر باید تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف استیل و یا شیشه‌ای بریزید. سپس مقداری شیر لازم را به تخم‌مرغ‌ها افزوده و به همراه مقداری روغن مایع و اندازه خیلی کم نمک هم بزنید. پس از آن بکینگ پودر و مواد دیگری مانند آرد را روی ماده قبلی ریخته و کامل هم بزنید.

 

در نهایت خمیر تهیه شده را استراحت دهید تا حجمش زیاد شود، پس از اینکه خمیر خوبی به دست آمد باید به اندازه یک توپ متوسط خمیر بردارید و با وردنه صاف کنید و درون فر به اندازه ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا خمیر حالت نیم پز پیدا کند. بنابراین به راحتی امکان قرار دادن مواد اصلی پیتزا روی خمیر را به دست می‌آورید.

 

طرز تهیه پیتزا خانگی

برای تهیه پی ترا خانگی ساده و یا طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر فرقی ندارد که خود شما خمیر آن را درست کرده باشید و یا روش تهیه پیتزا خانگی با خمیر آماده را بلد باشید. مهم این است که در آموزش تهیه پیتزا خانگی با گوشت چرخ کرده در ابتدا به خوبی گوشت چرخ شده را با یک عدد پیاز متوسط رنده شده در مقداری روغن سرخ کنید به اندازه‌ای که رنگ گوشت و پیاز تغییر کند.

 

پس از آن گوجه له شده را با مقداری نمک و فلفل به مواد قبلی اضافه کنید.‌ حالا لازم است تا خمیر پیتزا را در یک سینی مناسب قرار دهید و روی آن را با سس کچاپ پوشش دهید تا به خوبی مواد روی پیتزا قرار داده شود.

 

آموزش پیتزا مخلوط

زمانی که مواد تفت داده شده را روی خمیر پیتزا و یا همان نان پیتزا قرار دادید لازم است تا فلفل دلمه ای و قارچ های نگینی شده را در لابه‌لای مواد بریزید و در نهایت مقدار قابل توجهی پنیر پیتزا روی تمامی سطح خمیر و مواد قرار دهید‌. اگر طعم آویشن را دوست دارید می‌توانید در مرحله آخر مقداری آویشن بر روی پنیر پیتزا بپاشید، در پایان پیتزاهای آماده شده را به درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پس از ۲۰ دقیقه پخته و سطحی طلایی پیدا کند.

 

نکات طلایی جهت طبخ بهتر پیتزا

فرقی ندارد که شما طرز تهیه پیتزا در سینی فر و یا طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ را به روش های مختلف می‌دانید، تنها باید توجه داشته باشید برای خوشمزه تر شدن پیتزا پس از اینکه مواد خرد شده و تفت داده شده را روی خمیر ریختید حتماً به پیتزای آماده شده به اندازه ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا محتویات پیتزا مخصوص یا هر پیتزای دیگر استراحت کند تا خمیر حالت تردتری به خود بگیرد.

 

برای تزیین کردن این نمونه فست فود می‌توانید در انجام طرز تهیه پیتزا خانگی با مرغ و یا با سوسیس مقداری زیتون سیاه و یا دانه های ذرت را روی مواد پیتزا قرار دهید تا ظاهر زیباتری را به خود بگیرد.‌

 

اگر تمایل دارید تا در اجرای طرز تهیه پیتزای پپرونی و یا هر نوع پیتزای دیگر سطح آن حالت طلایی داشته باشد بهتر است در چند دقیقه آخر شعله فر را خاموش کنید و پیتزا را در زیر گریل بگذارید، البته مواظب باشید که سطح پیتزا نسوزد.

سخن پایانی

امروزه پیتزا جزو یکی از غذاهای محبوب افراد خصوصاً جوانان به حساب می‌آید؛ اما اگر بتوانید با استفاده از طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر با خمیر نانوایی و یا روش های دیگری که خودتان دوست دارید این غذا را در منزل آماده کنید، قطعاً باصرفه‌تر بوده و از سلامت بیشتری برخوردار است.

 

به طور کلی شما با تهیه مواد اولیه پیتزا می‌توانید یک پیتزای خوشمزه را حدود ۲۰ دقیقه تهیه کنید و آن را به عنوان وعده های ناهار و شام استفاده نمایید. اگر وقت کافی برای طرز تهیه پیتزا مرحله به مرحله ندارید بهتر است از خمیرهای پیتزا که در فروشگاه‌ها به صورت آماده عرضه می‌شوند به کار ببرید.

 


برچسب: طرز تهیه پیتزا خانگی + نکات مهم برای پخت آن،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۸:۳۱ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)