mycustomer mycustomer .

mycustomer

هزینه مهاجرت به کانادا

 

کشور کانادا دومین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود اما جمعیت بسیار پایین آن و همچنین اقتصاد بسیار عالی موجب گردیده تا فرصت‌های شغلی بیشماری در این کشور نسبتا سرد ایجاد شود. مردمان این کشور همچنین رفتار خوب و دوستانه‌ای با مهاجران از خود نشان داده‌اند، عده زیادی از هموطنان ما به راحتی در این کشور پا گذاشته و مانند یک شهروند کانادایی از زیرساخت‌های این کشور استفاده می‌کنند.

کانادا به عنوان یکی از کشور های ایده آل برای مهاجرت محسوب می شود. دلایل مختلفی از جمله امنیت، رفاه، بالا بودن میزان درآمدو…. کانادا را به بهترین کشور برای مهاجران تبدیل کرده است. از مسائل مهم برای مهاجرت به کانادا بررسی هزینه ها می باشد.هزینه مهاجرت می تواند موضوع مهمی باشد که مهاجران را برای رفتن به کانادا دچار تردید کند. داشتن اطلاعات دقیق نسبت به این موضوع می تواند آن ها را برای تصمیم گیری درست راهنمایی نماید. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق این موضوع خواهیم پرداخت.

 

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به نوع مهاجرت

همانطور که گفتیم هزینه مهاجرت به کانادا به عوامل مختلف و دلایل مهاجرت بستگی دارد. در زیر به بررسی هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به علت مهاجرت پرداخته ایم:

 

1- مهاجرت به کانادا از طریق کار

کانادا کشور کم جمعیتی می باشد که به نسبت جمعیت نرخ بیکاری پایین می باشد. برای بررسی هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار در ابتدا باید با فرستادن مدارک خود از جمله سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان و …. امتیاز لازم را برای ورود به مرحله هزینه به دست آورد. در این مرحله باید مبلغی معادل با 2 تا 3 هزار دلار پرداخت کرد.

 

لازم به ذکر می باشد که هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار به دو روش ” اسکیل ورکر” و ” اکسپرس انتری”  می باشد که هر یک از آن ها هزینه های متفاوتی را با توجه به شرایط خاص خود دارند. هزینه مهاجرت از طریق اسکیل ورکری بین 10 تا 10 هزار یورو ی باشد که این مقدار در اکسپرس اینتری متفاوت می باشد.

 

2- مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت از طریق تحصیل در مقاطع مختلف، متفاوت می باشد. به عنوان نمونه هزینه تحصیل در دوره متوسطه بین 16 تا 45 هزار دلار می باشد و در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد این مقدار بین 15 تا 25 هزار دلار است که بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد.

 

3- مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

هزینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نسبت به سایر کشور ها پایین تر می باشد. افرادی که قصد مهاجرت دارند می توانند برای شروع با 100 تا 350 هزار دلار در این کشور مهاجرت نمایند.

 

4- مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

هزینه مهاجرت از طریق خود اشتغالی، به دلیل نوسان نرخ دلار مبلغ مشخصی ندارد. فرد باید به دولت کانادا ثابت کند که توانایی ملی برای حمایت از خانواده و شروع خود اشتغالی دارد.

 

5- مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

هزینه ها در این روش با سایر روش ها متفاوت می باشد. هزیه اخذ ویزای توریستی کانادا به سه قسمت تقسیم می شود:

 

سفارت

ارزیابی مدارک

انگشت نگاری

 

علت مهاجرت ایرانیان به کانادا

کانادا یکی از کشور های برتر برای مهاجران می باشد تا بتوانند زندگی، شغل و تحصیل خود را با خیالی آسوده پشت سر بگذارند. دلایل مختلفی کانادا را جزو ایده آل ترین کشورها برای مهاجرت قرار داده است که مهم ترین دلایلی که مهاجران مخصوصا ایرانیان را ترغیب به مهاجرت می کند شامل موارد زیر می باشد:

 

کانادا داراری برترین رتبه جهانی توسعه و همکاری اقتصادی از لحاظ درآمد، امنیت، رفاه و محیط زیست می باشد.

وجود ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی

بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه و آرامش

بالا بودن درآمد

بالا بودن سطح بهداشت و سلامتی

بالا بودن امید به زندگی

پایین بودن میزان جرم و جنایت

عوامل تاثیر گذار در هزینه مهاجرت به کانادا

عوامل مختلفی در هزینه مهاجرت به این کشور تاثیر گذار می باشند تا جایی که ممکن است هزینه ها برای هر فرد با فرد دیگری متفاوت باشد. در ابتدا بسیار مهم می باشد که هر فرد یا خانواده هدف خود را از مهاجرت مشخص نمایند. اگر برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت دارند باید هزینه اخذ اقامت کانادا را مورد بررسی قرار دهند یا اگر فقط به قصد مسافرت می خواهند به کانادا سفر کنند باید هزینه هایی همچون بلیط بلسط رفت و برگشت را مورد ارزیابی قرار دهند. اما به ظور کلی عوامل اصلی که در هزینه مهاجرت نقش دارند را می توان موارد نام برده در زیر دانست:

 

هزینه وکیل

هزینه ترجمه مدارک

پاسپورت

سفارت

هزینه ارزیابی مدارک

هزینه تاییدیه مدارک تحصیلی

هزینه های مربوط به انگشت نگاری

هزینه وضعیت صحت و سلامت

هزینه ویزا

 

 

سخن پایانی

یکی از مسائل مهم برای تصمیم گیری به مهاجرت کانادا، هزینه مهاجرت می باشد. روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر یک از آنها هزینه های متفاوتی دارند.


برچسب: هزینه مهاجرت به کانادا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۵:۳۷ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)