mycustomer mycustomer .

mycustomer

سرمایه گذاری در بورس

 

سرمایه گذاران در تلاش‌اند تا با سرمایه گذاریِ پول در گردش خود، درآمد به دست آورده و سرمایه خود را توسعه بخشند. سرمایه گذاری در بورس یکی از بهترین روش‌های افزایش سرمایه است.

بورس بازاری مکانی است که بین خریدار و فروشنده، خرید و فروش صورت می‌گیرد. در بازار بورس 2 نوع دارایی خرید و فروش می‌شود. این دارایی‌ها عبارت‌اند از: دارایی‌های واقعی مانند زمین، ماشین و دارایی‌های مالی مانند اسناد و اوراق مشارکت شرکت‌ها.

 

در ادامه با مزایای مختلف سرمایه گذاری در بورس آشنا می‌شوید:

کسب سود

مهم ترین هدف افرادی که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند، کسب سود است. بازار بورس بازاری متغیر و با ریسک بالا است، در نتیجه افزایش و کاهش قیمت‌ها را نمی‌توان به صورت دقیق حدس زد و میزان بازده مالی قابل محاسبه نیست. کسب موفقیت در این بازار که دارای پتانسیل بالایی برای سودآوری است نیاز به مطالعه و دانش کافی دارد.

سود در بازار بورس از 2 محل به دست میاید:

سود نقدی که پس از برگزاری مجمع سالانه به شرکت کنندگان در بورس تعلق می‌گیرد.

کسب سود از طریق اختلاف ارزش سهم خریده شده از ارزش جدید سهم (در صورتی که ارزش جدید روندی افزایشی داشته باشد).

 

حمایت قانونی

تمام معاملات و فعالیت‌های بازار بورس زیر نظر سازمان بورس و به شکل قانونی انجام می‌پذیرد. سرمایه گذاران در این عرصه از حمایت قانونی برخوردار هستند. بهتر است قبل از ورود به بازار بورس قوانین این حوزه را مطالعه کنید.

 

نقد شوندگی بی دردسر

در اکثر سرمایه گذاری‌ها مانند ملک زمان نامشخصی طول می‌کشد تا سرمایه‌تان را بفروشید و نقدینگی به دست آورید. در سرمایه گذاری بورس شما در کمترین زمان سهم خود را فروخته و نقدینگی (حداکثر در 2 روز کاری) به حسابتان بازمی گردد.

 

سرمایه گذاری با هر مبلغی که دارید

در بازار بورس نیاز به مبالغ هنگفت برای ورود ندارید. شما با حداقل 100 هزار تومان می‌توانید سهام خرید و فروش کنید. این در حالی است که برای شروع بسیاری از کسب و کارها به مبالغ هنگفتی نیاز است.

 

 

معافیت مالیاتی

مالیات موجب کاهش سود شرکت می‌شود. سود حاصل در سرمایه گذاری در بورس در ایران و بسیاری از کشورهای جهان دارای معافیت مالیاتی است. همچنین شرکت‌هایی که به بورس راه پیدا می‌کنند می‌توانند از تخفیف درصدی مالیاتی بهره مند شوند. این مزیت‌ها باعث تمایل بیش از پیش شرکت‌ها برای ورود به بازار بورس شده است.

 

تنوع بازه زمانی سرمایه‌گذاری

بازار بورس بستری را فراهم آورده است تا سرمایه گذاران با هر چشم انداز زمانی، بتوانند به این بازار وارد شده و سود به دست آورند. بعضی از سهام داران می‌خواهند در بازه زمانی کوتاه، سرمایه گذاری کنند. سهامداران میان‌مدتی با کسب مهارت بیشتر سهام مناسبی را خریداری کرده و در بازه زمانی حداقل شش ماه از آن نگه داری می‌کنند تا به سود برسند. عده‌ای که به صورت عمیق تر و تخصصی تر به بازار بورس پرداخته اند، سهام خود را برای مدت طولانی نگه داشته و سرمایه گذاری می‌کنند.

 

سهولت معامله در بورس

برای انجام معامله در بورس روش‌های زیادی وجود دارد. در ابتدا ثبت نام اینترنتی خود را انجام می‌دهید سپس کد بورسی خود را با مراجعه به کارگزاری‌های بورس دریافت می‌کنید.

حال می‌توانید با یکی از روش‌های حضوری، سامانه اینترنتی، تلفنی و سپردن سرمایه خود به افراد متخصص به بازار بورس وارد شوید و معاملات خود را آغاز کنید. هرچه مهارت و دانش شما نسبت به دنیا بورس و عوامل تأثیر گزار بر بورس بیشتر شود سرمایه گذاری پربارتری خواهید داشت.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۹:۲۶ توسط:mycustomer موضوع: نظرات (0)